tirsdag, oktober 21, 2008

Juleforberedelser....


Vi har taget fat på juleforberedelserne i koret ved at synge "Dejlig er jorden". Det er et nyt arrangement af Erling Lindgren, organist i Lemvig kirke, og det kommer til at lyde godt, er jeg sikker på.
Jeg tænker lige på min mors begravelse i november for 4 år siden. Da sang vi denne her dejlige
salme.
Bo, vores korleder, er stadig høj efter koncerten i Silkeborg kirke for et par uger siden, hvor der mod forventning var ca 170 tilhørere. Han har fået og får mange kommentarer, som han glæder sig over og deler med os. Den største ros kom fra kirkens organist, som ikke bare er en dygtig organist men også en fremragende korleder. Hun havde sagt til Bo "Jeg stod med ryggen til og tænkte: det er ikke et seniorkor, de intonerer rent og de synger 4 stemigt". Det var jo en fin ros, men mit ældrepoliti kommer frem og siger "Det er forbudt at forvente for lidt af seniorerne" :-)
En ros fra en helt anden kant kom fra en mand, der udbrød "Det er fandme den bedste sang, jeg har hørt i kirken" !!!! Han kommer der fandme nok ikke så tit............:-)

2 kommentarer:

  1. Pragtfuld kommentar!! Han tror måske, at numrene på tavlen er ugens hitliste?

    Men hellere komme der lidt end slet ikke ;-) Det lyder som en rigtig skøn fritidsinteresse, synes jeg!

    SvarSlet
  2. Nille, det er sjovt. Engang vi sang på et plejehjem udbrød en beboer helt spontant, da hun så hele kor flokken på en 30-40 stykker i røde trøjer "neeej, er I søskende allesammen"....
    Vi får stadig latterkrampe over den!

    SvarSlet