søndag, september 18, 2011

Til pynt..... eller?

Henrik var sikker på, det var et pyntegræskar, jeg havde købt.


Men det er en frugt.
Jeg er så nysgerrig, så jeg måtte finde ud af, hvordan sådan én smager.
Den hedder kiwano. Kaldes også horn melon.
Og hvordan smager den så?
Hvis jeg skal sammenligne med noget, jeg kender, så er det en umoden banan.
Sådan en anelse bitter, men mere saftig.
Den bliver ikke én af mine favoritter.
Måske ville den være smukkere at se på, hvis jeg havde skåret den over omkring 'ækvator'.
Men den er dekorativ, når den ikke er skåret op. Og den kan holde sig et par måneder.

6 kommentarer:

  1. Man må jo prøve noget nyt en gang imellem. Den ser sjov og anderledes ud.
    God mandag.

    SvarSlet
  2. ja, det må man ;-)
    Og i lige måde, Eva.

    SvarSlet
  3. Den er i hvert fald utrolig smuk, Betty - jeg har aldrig set sådan en frugt før.

    SvarSlet
  4. "Umoden banan" lyder jo ikke så spændende. Men er du sikker på at den er helt moden?

    Jeg har aldrig set den før, man kan ikke lade være med at tænke på, at den smukke grønne farve ville være flot i mange desserter. :-D

    SvarSlet
  5. Har ofte set den, men aldrig prøvet den... hvorfor mon ikke? Jeg er ellers gerne til at prøve nyt.
    Den vil helt givet gøre sig flot som dessertpynt, som Jens siger.

    SvarSlet
  6. Madame, jeg synes også den er smuk.

    Jens, jeg tror, den er moden. Men det ved jeg selvfølgelig ikke helt sikkert. Den vil uden tvivl pynte i en dessert.

    Ellen, ja hvorfor mon du ikke har prøvet den? Jeg synes ikke, du er gået glip af så meget. Men dekorativ er den.

    SvarSlet