fredag, maj 19, 2017

Dejligt at møde folk ude i naturen.

Der var et overvældende antal cykler ude ved Østre Søbad i formiddags.
Forklaringen var, at 500 skoleelever havde taget imod tilbuddet om en tur rundt om Almind sø.

En lille gruppe var ved at gøre klar til dykning med iltflasker og det hele.

Else og jeg gjorde os klar til et hurtigt bad.
Der er en masse pollen eller blomsterstøv fra egetræerne, der står tæt ved søbredden.
Længst ude ved den fjerneste bro var der næsten ikke noget.
Vandet er stadig koldt. Til gengæld er luften varm. Hos mig, her ved middagstid, er der 19 grader, hvor solen endnu ikke er nået frem.
Jeg vil gå ud og klippe græs.
Senere er jeg inviteret til kaffe, så der er udsigt til hygge.

3 kommentarer:

  1. Det var en dejlig fredag. Kølig inden solen rigtig fik fat hen over middag.
    Dejligt skolebørnene kommer ud i naturen, prøve noget de ikke lige får klaret ved tavlen, eller kan se i klasseværelset.
    Der skal lige være lidt flere dage med varme temperature, før vandtemp. stiger.

    SvarSlet
  2. Karin, jeg kunne godt bruge flere varme dage som i går, men i dag er det koldt og blæsende fra morgenstunden. Måske bliver det bedre op af dagen?

    SvarSlet
  3. Dejligt, at det endelig er blevet vejr til udendørs sysler.

    SvarSlet