lørdag, januar 19, 2019

Forskelligheder.

Endelig har vi fået lidt frostvejr. I går mellem fire og seks minusgrader.
Der var is på de små vandpytter. Johanne brugte sin nysnittede pind til at hugge hul med, da vi gik hjem fra børnehaven. Hun er kommet på Pers snittehold (Per er den eneste mand i børnehaven) Det ser så hyggeligt ud, når der sidder en lille gruppe meget koncentrerede børn omkring Per. Nu ønsker hun sig en snittekniv. :-)
Det kan godt tage lang tid at gå hjem, når der er adskillige små vandpytter.

I sidste uge begyndte vores korsæson igen. Jeg har fået den smittende lille sang Amen Siakudumisa på hjernen :-) Den er fra Sydafrika. Jeg ser for mig de mørke kvinder i farvestrålende gevandter, mens de synger og danser Amen Bawo Amen Bawo osv. (den findes på youtube) Vi, de grisefarvede, (citat af Anne Cordsen) bliver smittet af rytmen og glæden.
Hurra for forskelligheder :-)
God weekend.

6 kommentarer:

  1. Amen :-)
    Og tak i lige måde.

    SvarSlet
  2. Åh, tænk at være på Pers snittehold.... Det lyder hyggeligt.
    Og hyggeligt er det også at synge i kor. Jeg besøgte engang Sydafrika i 14 dage men mine pigers kor. Det var mit livs oplevelse (i rejseregi). Sikke et land, - fyldt med kontraster og så megen smerte efter apartheid og så megen eftertænksomhed. Det var smukt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det må have været en stor oplevelse at være med dine pigers kor i Sydafrika. Og så i 14 dage :-) Jeg har været der på familiebesøg. Og det er virkelig et kontrastfyldt land.

      Slet
  3. Så skønt med en nysnittet pind, især nu der er is på vandpytterne.
    Sejt at have sådan en Snitte Per i børnehaven.
    Jeg leder efter et korhold der kører om eftermiddagen, som kan passe til min hverdag, håber snart at finde et.

    SvarSlet
  4. Karin, det er så spændende med en nysnittet pind, og dejligt at have en mandlig pædagog, der kan snitte.
    Held og lykke med at finde et kor, der passer til dine tider.

    SvarSlet