onsdag, januar 16, 2019

Nr. 78 i køen.

At være nr. 78 i køen. På biblioteket.
Jeg plejer at vente tålmodigt til det bliver min tur. Men da min veninde fortalte begejstret om bogen, hun lige var blevet færdig med, og at jeg skulle låne den, slog jeg til.
Så nu er jeg begyndt på Smagradsliberen af Anne Cathrine Riebnitzsky. De første sider er lovende. Jeg får nok svært ved at lægge den fra mig.
Jeg har meldt den fra på biblioteket og kigget på mine øvrige numre i køen. Jeg er nr. 14 på Alle Mine Morgener af Troels Kløvedal. Nr. 32 på Gå Bogen af Bente Klarlund Pedersen. Nr. 25 på Alexandras Mit Lykkelige Land. Det er ikke så længe siden, jeg kom i den problematiske situation, at jeg fik tre reserverede bøger på samme tid :-) og måtte levere En Anden Gren af Jesper Wung-Sung tilbage ulæst. Den kunne ikke fornyes og først nu, da jeg sidder og skriver, husker jeg, at den vil jeg have reserveret igen.
Sådan er der god beskæftigelse ved at være låner på biblioteket.

I dag blæser det meget.
Der er seks graders varme, så det var ikke koldt ved søen, som der var i mandags. Da var temperaturen lige omkring frysepunktet, og der blæste en bitterlig kold nordenvind. Så er der noget med chill-faktor, der betyder, at det er meget koldere.
Det vand, de tidlige morgenbadere havde med på fødderne op på broen, var frosset til is.
Så er det, jeg glæder mig over min varmedunk, der ligger i sportstasken og varmer mit undertøj.
Det kan blive småt for enhver i forhold til de steder, der er sauna.
Men eftersom vi aldrig har haft det, så savner vi det ikke.

10 kommentarer:

  1. Det vand, det ser altså bare for koldt ud, varmedunk eller ej, jeg har stor respekt for dig.
    Jeres mulighed for at låne gode bøger på biblioteket er bare så godt, uanset ventetid eller ej, jeg kan godt være lidt misundelig (selv om jeg burde være det). Du må endelig reserve "En anden gren" igen, det er bare en god bog. Jeg vil notere mig Smagradsliberen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også biblioteket, og de muligheder vi har, er en fed ting. Sådan er det måske ikke, hvor du bor? Ja, jeg har også et godt indtryk af En anden gren, så den skal jeg have fat i igen.
      Tak for respekten :-)

      Slet
  2. Jeg vil som Marianne sige, at du endelig må reservere En anden gren igen. Den er SÅ god.
    De andre er på min liste på Mofibo, hvor de alle er klar, - men jeg har jo kun 24 timer i døgnet. I næste uge er det "tæl skridt"-kampagne, så mon ikke jeg er nødt til at gå en ekstra tur om aftenen? Så kan jeg nok få lyttet en bog eller to.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, I bestyrker mig i, at jeg skal have læst En anden gren :-) Mofibo lyder som en smart måde at få læsestof på.
      God fornøjelse med Tæl Skridt. Du bliver motiveret til aften-gåture og får lyttet samtidig - en fin kombination.
      Jeg var glad for at høre din erfaring, at især drenge i de små klasser er meget optaget af at være bedst. Det må være anstrengende, men sådan er det så altså for dem.

      Slet
  3. Jeg tror, jeg har et fif til dig. Jeg reserverer bøger via bibliotek.dk og ikke via mit lokale bibliotek. På den måde får jeg dem meget hurtigere. Fx fik jeg grevinde Alexandras bog efter kun at have ventet en uge.

    SvarSlet
  4. Det er et godt fif, Gitte. Tak. Jeg vil prøve.

    SvarSlet
  5. Tak for tip om Smagradsliberen og En anden gren. Det er altid godt at få inspiration, for der er vildt meget at vælge imellem.

    SvarSlet
  6. Ellen, der er utroligt meget at vælge imellem.

    SvarSlet
  7. Jeg er lidt underligt skruet sammen. Det med at reservere bøger og få flere samlet stresser mig, og gør jeg ikke får læst nogen overhovedet.
    Jeg benytter @reolen til lydbøger, det er gratis, og det fungere fint for mig.
    Derudover køber jeg bøger via Saxo, det er billigere for mig, så får jeg læst bogen, i mit tempo, helt uden en deadline. Det koster noget, derfor supplere jeg med @reolen.

    SvarSlet
  8. Karin, jeg har altid reserveret bøger. Det er svært at ændre vaner, men jeg kan godt følge dig i det stressende at skulle aflevere til en bestemt dato.
    Sommetider vil jeg gerne eje en bog og da lyder Saxo som en god mulighed. Tak for tip :-)

    SvarSlet