tirsdag, februar 02, 2021

Sådan er det ...

 I aften er det ikke muligt at lægge billeder ind her på blogger ????

Jeg kan heller ikke svare på jeres kommentarer fra i går. Tak til jer der skrev. Det er meget værdsat.

Mandag morgen gik det lidt bedre med min fod. Det gjorde ikke helt så ondt. og den var lidt mindre hævet, men jeg tænkte, jeg måtte have en læge-vurdering. Og det var så en god ide, for det viste sig, der er et brud tæt på fodleddet. En lateral malleolfraktur. Det er bare Øv og tusind gange ØV! Behandlingen er en walkerstøvle, som jeg ikke må 'walke' på i 10 dage. Den er tung, og det er hårdt at hoppe på et ben med to krykkestokke. Og umuligt hvis jeg ikke havde krykkerne. Om 10 dage skal jeg til kontrol-rgt. og så håber jeg, det er begyndt at vokse sammen, så jeg kan støtte på støvlen, som jeg kan forvente at skulle bruge 24 -7 i seks uger. Det er fire år siden, jeg havde en knæskade, og jeg har faktisk haft glemt, hvordan det er, når jeg ikke kan tage en kop med i hånden eller noget andet, fordi mine hænder er optaget at krykker. Men jeg er ved at lære det igen. Så nu er det bare at være tålmodig. Men altså Øv igen.

Det irriterer mig, jeg ikke kan lægge billeder ind. Måske bare et teknisk uheld i aften. Jeg ville bl.a. vise, at der er et par blomster i de forsytiagrene, jeg tog ind for nogle dage siden. Der ser også fint og hvidglaseret ud, når jeg kigger ud på gaden fra vinduet, men det ville selvfølgelig være bedre at være ude i den friske, kolde luft :-) Nyd det når I er ude. Og gå på vejene, som min bror siger. Ikke på skovstier nu, da det er så glat.



10 kommentarer:

  1. Det var vel nok godt, at du fik en læges vurdering. Men øv, hvor det synd, at det stod så slemt til. Rigtig god bedring!
    Jeg har lige bestilt et par korte støvler, som skulle være ekstra gode, når det er glat (Icebug Metro2 Bugrip). Der er jo nærmest livsfarlige ude i naturen i øjeblikket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte. Jeg skal helt sikkert have et par ordentlige støvler. Jeg har noteret det mærke, du nævner. Om seks uger får jeg nok ikke brug for dem :-( men så næste vintersæson.

      Slet
  2. Hvor er det altså synd for dig, nu var du så godt i gang med træning og friluftsliv efter knæulykken. Godt du kom til læge, så du får den rigtige behandling. Det er ikke nemt for dig med krykker og støvle på foden, men mon ikke et af dine børnebørn kikker forbi engang i mellem. Fortsat god bedring, pas godt på dig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, jeg var nemlig godt i gang efter knæskaden. Jo, min familie kigger forbi og køber ind. Tak for god bedring-ønsker.

      Slet
  3. Så ærgerligt for dig. 😢Jeg kan kun ønske dig god bedring, og måske en lille trøst, du går ikke glip af noget derude!,

    SvarSlet
  4. Åh, hvor er du dog uheldig. Det beviser, hvor påpasselige vi er nødt til at være, når vi kommer op i årene. Ikke nok med, at vi nemmere falder; der sker også mere når vi gør det.
    I dag skal jeg i hvert fald ikke ud - det er snestorm hos os. Rigtig, gammeldags snestorm, hvor himmel og jord står i ét.
    Endnu en gang ønsker jeg dig god og hurtig bedring ... men det tager jo nok den tid, du allerede er forberedt på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen. Ikke bare sker der mere, når vi falder, jo ældre vi bliver, men det er også mere anstrengende at hoppe rundt med krykker, end det var for fire år siden.
      Jeg kan godt forstå, du ikke skal ud i snestorm. Jeg håber, I hygger jer med at være inde og betragte det.

      Slet
  5. Ellens bemærkning om vores alder sad i mig, da jeg skrev i går. For ja der sker desværre nemmere noget med os kvinder, når vi falder, efter overgangsalderen.
    Rigtig god bedring. Jeg er slet ikke i tvivl om at du kommer stærkt tilbage, men det er hårdt mens det står på.

    SvarSlet
  6. Lene, ja vores knogler mister kalk, muskelmassen svinder ind, og leddene bliver stive. Det ser ikke godt ud på tryk ... Men det føles ikke så slemt :-)
    Tak for god bedring. Jeg tror også det bliver ok. Men lige nu er det hårdt. Mine arme er ikke vant til at bære så meget, som man gør, når man hopper med krykker. Men det er også en slags træning - bare lige i overkanten :-)

    SvarSlet