tirsdag, september 11, 2012

Discovery. Og en ny blog.

Discovery er ikke en rumfærge af en slags. Eller Discovery Channel.
Men et æble. Et helt igennem dansk æble til trods for navnet.

Køb det endelig. Det smager så godt, og sæsonen er kort.
Det er et meget rødkindet æble. Nogle af dem har også et skær af det røde inden i.
De er en anelse flade og dufter skønt.
Sommetider blander de rundt i de forskellige æblesorter i Kvickly.
Måske ikke med vilje, men jeg er meget nøje med at få de rigtige.
Om lidt er Aroma modent. Det er om muligt endnu bedre.
Jeg glæder mig.

Jeg har moret mig over det her blogindlæg "Facebook - succeshistoriernes holdeplads"
Ingrids provoblog er ny.
Prøv engang at læse med.

10 kommentarer:

  1. De æbler er da lige til at spise :-)

    SvarSlet
  2. Åh Betty, du skal da ud og finde dig en æbleplantage, hvor du selv kan få lov til at plukke lige præcis de æbler du har lyst til at spise.
    Danske æbler er bedst, svenske er næstbedst, og de tyske ligger på tredjepladsen.
    Jeg tilskriver det, at vores ganer passer bedst til den slags æbler, der modnes på vore breddegrader.
    Jeg køber aldrig æbler fra andre lande end de tre nævnte ... vil hellere undvære ... :-)

    SvarSlet
  3. Tak for anbefalingen af æblesorten - jeg tror ikke, jeg kender den, men vil kigge efter den næste gang, jeg køber ind.
    Facebook er vist bare, hvad vi selv gør det til :-)

    SvarSlet
  4. Er nu ikke så vild med de tyske...de sprøjter mere end vi gør herhjemme - og det siger ikke så lidt! Også deres økologiske bliver forsynet med fx kobber, som ikke må bruges herhjemme...mærkeligt at vi ikke er selvforsynende herhjemme.

    SvarSlet
  5. Ellen, det lyder godt med en æbleplantage med selvpluk. De findes sikkert her, jeg har bare ikke lagt mærke til det. Jeg har aldrig tænkt på svenske æbler, men det er selvfølgelig fordi jeg ikke kommer der. Tyske æbler lyder godt. jeg køber også helst fra nærmeste "nabo"

    SvarSlet
  6. Lene, de er nemlig lige til at spise. ;-)

    SvarSlet
  7. Madame, jeg tror måske sæsonen snart er slut. Der var ingen Discovery i Føtex i dag.
    Du har ret. Facebook er, hvad hver enkelt gør den til.

    SvarSlet
  8. Lavendel, det er mærkeligt, vi ikke er selvforsynende med æbler. Men jeg tror, det hænger sammen med prisen. Vi vil åbenbart ikke betale danske frugtavler den løn, de skal have for deres arbejde. Det er billigere for supermarkeder o. lign. at købe udenlandsk frugt og grønt.

    SvarSlet
  9. elsker danske æbler,desværre er det tit udenlandske æbler der ligger til salg i supermarkederne...

    SvarSlet
  10. Det er to gode æblesorter :-) Her er vi omgivet af frugtplantager, og har det helt store udvalg i danske æbler. På søndag er der "Åbent Landbrug" hvor alle kan komme og plukke selv. Ellers har vi gode gårdbutikker der kun sælger danske varer, og æblerne smager, hele året, som om de lige var plukket fra træet.

    SvarSlet