onsdag, november 21, 2018

Stadig byggerod.

Min overbo fik skiftet vinduer i går og bortset fra, der ikke gik håndværkere ind og ud hos mig, så fik jeg min del af larm fra boremaskine og hammer. For ikke at tale om alle de rester af gamle vindueskarme og cementbrokker (eller hvad det var) der blev kastet ned i haven og på terrassen.

Ingenting gik i stykker. Dog fik min ribesbusk (der ikke kan ses bag stigen) en "hudafskrabning" på en af de store grene og en mindre knækkede af. Men den er robust, så den vil overleve.
Jeg mangler endnu at få fuget og sat vindueskarme i.
Vi spillede tallotteri i mandags.
I køkkenet kunne den gamle vindueskarm bruges igen.
Men jeg kan ikke få sat skub op - træk ned - persienner op, før fugearbejdet omkring vinduet er færdigt.
Mit midlertidige viskestykke-gardin ses i baggrunden.
Det sidder fast med elefantsnot, så det er let at tage ned. Men rart at skærme med, når det er mørkt, og jeg ikke kan se, hvem der går derude.
Jeg glæder mig til det bliver færdigt.

7 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt med viskestykke-gardiner. Det kan du da tage patent på.
    Jeg krydser fingre for, at de snart kommer til dig og gør færdigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, tak for krydsede fingre. Jeg glæder mig til det bliver færdigt.

      Slet
  2. Hyggeligt med et spil tallotteri midt i "byggerod" og hyggelige viskestykke-gardiner, det er da noget mere charmerene end aviserne du fortalte om, naboerne benyttede.
    Krydser fingre for håndværkerne snart kan melde færdig hos dig, gerne inden weekenden.

    SvarSlet
  3. Karin, jeg synes også mine viskestykker er hyggeligere end aviser. De har dog taget aviserne ned igen hos naboen. Ja, gerne inden weekenden. Men det skulle jo så blive i dag? Eller i morgen? Det vil vise sig :-)

    SvarSlet
  4. Jeg kan bestemt godt forstå, du glæder dig til, at det hele bliver færdigt.
    Hvor ser det hyggeligt ud med jeres tallotteri! Mit barnebarn er snart 14 år, så det er kunne vennerne, der duer for tiden.

    SvarSlet
  5. Håber håndværkerne snart bliver færdige og får ryddet op efter sig. God ide med gardinerne, helt sikkert bedre end aviser.
    Åh sådan et spil tallotteri, det er da bare hyggeligt.

    SvarSlet
  6. Det går altid for langsomt med den slags arbejde, også selv om de holder aftalen ... man føler sig så eksponeret.
    Aviser - pfftt - godt du kunne lære dem, at der findes hyggeligere afskærmningsmaterialer :)

    SvarSlet