onsdag, februar 27, 2019

Forår i februar og et tandlægebesøg.

Der har været blå himmel og solskin i dag. Temperaturen var på et tidspunkt oppe på 12 grader.
Jeg har været i haven og ryddet lidt op, og det er jo pragtfuldt at gå ude i det lune vejr og se, hvordan de gule, lilla, blå og hvide forårsblomster lyser op.
Det er bare for tidligt. Vi er stadig i vintertid, selvom den første forårsmåned begynder om et par dage.
Mine billeder fra sidste år, viser is på Almind sø for et år siden. Måske kommer der sket ikke is på søen i år.
Billedet er rakler på en el.

I søndags var jeg med på en gåtur rundt om Ørn sø. Turen er ca fire km., og jeg gik den uden problemer.
Det er så dejligt.
Der er mange legemuligheder i en skov, hvor de væltede træer for lov at ligge.
Med madpakke, varm kakao og te kan sådan en tur godt tage et par timer. Det handler om at hygge sig og ikke om at komme hurtigt rundt.





Billedet er fra området ved Papirfabrikken.
Her bygges Silkeborgs højeste hus, som bliver på 17 etager.
I lang tid har byggeaktiviteten foregået i kælderniveau. Jeg tror, der er lavet parkeringskælder, men nu begynder byggeriet at gå op i højden.
Det bliver spændende at se.

Min tandlæge holder til i det her område, så derfor var jeg der i dag.
Det var bare et eftersyn, og alt var ok.
Jeg har næsten vænnet mig til at mangle en kindtand i overmunden. Ikke helt, for jeg kommer sommetider til at tygge skævt og bide mig i læben. Men jeg øver mig.
Det er 8 måneder siden og på grænsen til at være for sent, hvis jeg ville have implanteret en tand. Jeg kan sommetider tro, jeg vil. Men jeg vil ikke. :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg nyder det tidlige forår med en bekymret rynke i panden, - men nyde det dejlige solskin kan man jo ikke lade være med.
    Det er da skønt, at du går lange ture uden problemer. Din flittige genoptræning har båret frugt.
    Et 17 etager højt hus i Silkeborg? Nogen vil jo nok mene, det er fremtiden. Jeg mener, det er virkelig ærgerligt at bygge så meget i højden. Men det er godt, du har haft tid til at vurdere, om du kunne undvære din tand eller ej. Og det ser det jo ud til, at du kan.

    SvarSlet
  2. Eva, din sætning om at nyde det tidlige forår med en rynke i panden, beskriver meget rammende , hvordan jeg har det.
    Ja, det er så skønt, jeg kan gå længere og længere.
    Nye bygninger og nye anlæg bliver altid kritiseret her i byen, synes jeg. Og så viser det sig, at det hele fungerer godt, når det er færdigt. Det nye højhus bliver dog meget dominerende, så jeg ved ikke ...

    SvarSlet