onsdag, februar 13, 2019

Grube sti.

Jeg er ikke specielt godt kendt i klitlandskabet omkring Vorupør. Det er min svigersøn derimod. Han går og løber rundt i terrænet, når de er der. Jeg blev inviteret eller opfordret til at gå med en tur på Grube sti. Jeg kunne jo altid gå tilbage til bilen, hvis det blev for langt.
Fra det sted vi parkerede, og indtil områdets højeste punkt, er der nok omkring 1-2 km. Men det er et meget kuperet terræn. Og meget smukt i al sin enkelhed.
Fra toppen går det brat ned i en kæmpe sandkasse.
Ungerne var vilde med at løbe op og ned ad skrænterne.
Jeg var vild med, det lykkedes mig at komme op ad stien og nyde udsigten til havet og til ungerne, der legede. Og at jeg kunne komme ned igen.
For to år siden i vinterferien var jeg i behandling med jackskinnen og kunne ikke gå ret meget. Jeg kunne heller ikke vide, hvor stabilt og bevægeligt mit ben ville blive på sigt.
Når jeg tænker tilbage, så er jeg meget taknemmelig for at mit knæ fungerer så godt. Jeg mangler det bageste korsbånd, men jeg oplever ikke ustabilitet.
Jeg tænker også tilbage på dengang for et år siden, da jeg var til afsluttende kontrol i forbindelse med forsikringssagen. Overlægen vurderede méngraden til 15. Men han ville sige til mig (udenfor referat) at han troede, mit knæ ville blive stærkere og mere stabilt med tiden.
Det fik han ret i. Jeg har også fulgt påmindelsen om ikke at stoppe med træning.

12 kommentarer:

  1. Åh ja, det var lang og sej optræning dengang, - det husker vi, der fulgte med på sidelinjen. Det er da godt, at det endte så godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det var en sej omgang, men jeg er kommet godt med.

      Slet
  2. Hvor er det dejligt, at du er trænet op igen! Sikke et vidunderligt landskab, I var i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, det er dejligt at kunne gå i klitterne igen. Ja, det er et ganske særligt landskab.

      Slet
  3. Jeg har det som Eva, vi har jo fulgt dig og glædes over at læse så skønt et indlæg :-)

    SvarSlet
  4. Oh jeg tilslutter mig koret :-)
    Men du var både sej, stædig og vedholdende dengang, og det tror jeg virkelig betaler sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, tak Ellen. I den sammenhæng er det godt at være stædig :-)

      Slet
  5. Jeg er også med i heppe koret. Hvor var det godt, at du var stædig og holdt ud, fantastisk hvad du har opnået. Hvor ligger Grube stien i Vorupør?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for hep Marianne.
      Grube sti ligger som en sidesti til Redningsvej, der ligger i Vorupørs nordlige udkant. Prøv den :-)

      Slet
  6. Det er flot klaret og efter sådan en omgang, er det ikke mere en selvfølge, så man sætter ekstra pris på den kunnen.
    Jeg hører også til en af de taknemmelige, der virkelig påskønner at kunne gå langt og i kuperet terræn, efter det jeg selv var igennem for to år siden.

    SvarSlet
  7. Tak Pia. Det er godt, at du også er blevet i stand til at gå langt. Det bliver vi glade for, når vi har prøvet at være sat ud af spillet.

    SvarSlet