mandag, december 16, 2019

Det var ikke fra SKAT!

Hahaha - nu må jeg le. Nej, jeg skraldgriner ...
Jeg har fået en meddelelse fra SKAT:

"Kære skatteydr.

Meddelelse om tilbagebetaling af skat for år 2019.

Jeg sender denne e-mail for at annoncere: Efter den sidste årlige beregning af din finanspolitiske aktivitet, har vi fastslået, at du er beregnet til at modtage en tilbagebetaling af skat af:

DKK: 1,134. 56

Jamen altså!!

Min nysgerrighed fik mig til at se, hvad der ville ske på næste side?  Det viste sig, jeg skulle indtaste mine nøglekortoplysninger! Jeg lukkede skyndsomt og slettede mailen. Min datter mener, jeg allerede har givet banditterne adgang ved at åbne den e-mail. Det tror jeg nu ikke. Håber ikke, skulle jeg måske sige?
Det er efterhånden længe siden, jeg har fået sådan en henvendelse. Hver gang undrer jeg mig over om, der er nogen, der tror på det og mister penge?

Christian har feber i dag og har ikke været i skole. Vi har bl.a. hygget os med TV2s julekalender. Tinka og kongespillet kan noget for en 8 årig. Ikke kun de daglige udsendelser, men også bogen til samlekort og de mange opgaver. På et tidspunkt blev han så træt, at han faldt i søvn. Det benægtede han dog :-) Han havde hele tiden været vågen.
I morgen skal jeg have gæster til eftermiddagshygge med gløgg og æbleskiver, æbletærte, kaffe og vaniljekranse. Så da bliver det ikke mig, der skal være sammen med ham.


I onsdags var Johannes børnehave til det årlige krybbespil i kirken. Jeg var med sammen med et par andre forældre, så pædagogerne ikke skulle være alene om at holde styr på flokken, mens vi gik i en lang række på fortorvet, og bilerne susede forbi.
Efter sådan et par timer er jeg ikke spor misundelig på pædagogerne. Det er nogle gange hårdt arbejde. Men det var hyggeligt. Og det er sidste gang, jeg kan være med, for efter sommerferien skal Johanne i skole. Allerede ... tænker jeg.


For fem år siden var det Johanne og hendes mor, der havde rollen som Jesusbarnet og Maria.
Da Johanne så dagens udgave, udbrød hun "Det er Karls mor og hans lillebror." Sådan er det så dejligt at få tingene (personerne) på plads. Billedet herunder er det lille krybbehus udenfor kirken.

Arrhh, jeg kan ikke lægge billeder og tekst på, som jeg vil. Jeg kan ikke gennemskue, hvorfor det sommetider driller.

4 kommentarer:

  1. Jeg har simpelthen så svært ved at forstå, at nogen kan falde for sådan en mail - der er bare SÅ mange fejl, der burde skrige til himlen for enhver.
    Skat tilbage for 2019. Inden året er afsluttet? 'Finanspolitisk aktivitet'??? Det er da urkomisk - og dansk SKAT er nødt til at pointere, at pengene er i danske kroner :-D
    Nogle må falde for den, for jeg har fået den mange gange, og jeg er ret sikker på, at du ikke har risikeret noget ved at kigge på den - det giver jo ikke adgang til dine bankkonti eller noget i den stil, så bare rolig.

    Åhh, skal Johanne allerede i skole til sommer? Det er utroligt, så hurtigt tiden flyver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, den mail er så overdrevet fuld af fejl, så det er urkomisk, som du skriver. Men nogen går nok i fælden, siden vi stadig får den slags henvendelser.
      Ja, tiden flyver hurtigt.

      Slet
  2. Den her mail var da så tydelig et fejlskud. Jeg tror heller ikke, at der er sket noget, før man begynder at skulle opgive kontonumre.
    Tiden flyver af sted, når man har børn, hvor man synligt kan ske at tiden går. Håber Christian er blevet raks og at du havde en god sammenkomst.

    SvarSlet
  3. Lene, den er tydeligvis et fejlskud. Nej, jeg har ikke opgivet kontonr. så der sker ikke mere.
    Det er især synligt, tiden går, når vi ser de små børn. Ja, C er rask og vi havde en hyggelig eftermiddag.

    SvarSlet