tirsdag, december 31, 2019

På italiensk cinghiale, på dansk vildsvin.

Cinghiale fik også en plads blandt juletræspynten.

Hvad er det med vildsvin og Toscana? Lever vildsvinet vildt der? Det bliver afbilledet så mange steder. Der findes sikkert store farme, som der findes svinefarme herhjemme. Men de findes også i  bamseudgaver i forskellige størrelser.
Mine børnebørn var ret vilde med de bløde dyr. De spiste også cinghiale ragu med stor fornøjelse.

Og nu skal vi have vildsvinesteg nytårsaften!  Den er ikke importeret fra Italien, men fra USA.

Jeg kan konstatere, at minderne om ferien i september til Toscana bliver holdt i live :-) Det er hyggeligt.






Jeg har bl.a. gjort det ved at lave denne her billedecollage, hvor knæleren øverst til venstre er det centrale. Den lå død ved svimmingpoolen, som den ses i Chr. hånd.
Vi pressede den omhyggeligt, og nu er den fin i rammen.
Nederst til venstre kigger C ud af vinduet i det værelse, vi delte.
Det lille billede til venstre er en vandrende græshoppe. På samme måde død ved poolen. Den blev tørret i vindueskarmen og bor nu i en lille æske -helt stiv og tør. Til højre er det et granatæble fra træet ved siden af huset, hvor vi boede.
Og sådan er der så meget interessant.
Nu vil jeg tage desserten med til nytårsaftensfejring og snart lytte til dronningens tale.
Rigtig glædelig nytårsaften. Og et godt nytår.







2 kommentarer:

  1. Og godt nytår til dig også, Betty! Jeg håber du kom godt ind i det.
    Vildsvin smager godt, og mit gæt et, at din steg kom fra Polen - men det er kun et gæt.
    Det er en god ide at lave mindecollager fra jeres ferier sammen.

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Ellen. Ja, jeg kom godt ind i det nye år. Vildsvinet var fra Netto, der havde købt det i USA - et eller andet sted i det store land :-)

    SvarSlet