søndag, december 01, 2019

Nu ikke mere om julekalendere

Selvom jeg lige har harceleret over de mange udgaver af julekalendere, så har jeg alligevel begavet mine børn og børnebørn. Man har vel et standpunkt ...
Og det er jo også andre tider, end da jeg var barn :-)
Jeg er spændt på Silkeborgkalenderen, der ligger bagest. Den er til voksne.
Forskellige forretninger, kulturinstitutioner og restauranter har doneret, og den sælges for 200 kr. Overskuddet går til Mødrehjælpen. Bag dagens låge var der en brunch til en person på Michael D.
Den person vil jo nok tage én med sig, og på den måde får restauranten en gæst mere.
Sådan er det nok hele vejen igennem.
Johanne var uden tvivl mest tilfreds med sin kalender. Hun er lige målgruppen til 24 små bøger med en lille historie om Gurli Gris og hendes familie.
Johanne er stor fan af det univers.
Børnenes ulandskalender til Christian er jeg ikke sikker på, bliver en succes.
Storebror Marcus fik et par varme sokker i adventsgave. Der er ikke nogen kalender, der rammer aldersgruppen fra 12 og op, når der ikke må være slik i.

Hos Mattias må der gerne være slik. Fra voksen side bliver der sat pris på økologisk chokolade. Men denne her viste sig at være vegansk også. Spændende, hvordan den smager.
Jeg har jo min After Eight kalender fra mig  til mig selv :-) Og min Moni har givet mig en Pukka-te-kalender. Den første smagte dejligt.

Min ældste datter og jeg gik en tur rundt om Skallerund sø hen på eftermiddagen. Der var rim på buskene og tynd is på søen. Det var en skøn tur på to-tre km.

2 kommentarer:

  1. Julekalendere må der til! Især når de bliver modtaget med glæde og åbnet hver dag med spænding.
    Sidste år var første år, jeg ikke sendte nogen over til børnebørnene (i England kender de ikke julekalendere, som vi gør det). Sidste år gik Charlotte også over til adventsgaver og ikke små gaver hver dag i pakkekalenderen.
    Akkeja. Endnu en børneepoke overstået.

    SvarSlet
  2. Jeg har også kun prøvet papirudgaven som barn. Min mor sagde altid at hun ikke ville blive stresset over at skulle finde 24 små pakker til 5 børn :-)
    Mine børn får adventskalender stadigvæk. I år fik vi en stor æske lækre småkager af søn og svigerdatter, den var beregnet til adventssøndag, men vi snyder og nyder dem også til hverdage :-)

    SvarSlet