torsdag, juni 11, 2020

I biografen igen.

I sidste uge åbnede biografen igen, og Ingrid havde købt billetter til Little Women fredag aften.

Vi var spændte på, hvordan vi biografgængere ville blive placeret i salen. Den var kun halv fuld, viste det sig, og der var en ledig plads mellem de, som ikke havde købt billet sammen. 
Det er diskvalificerende for mig, hvis en film er for lang. Jeg vidste godt, at denne her ville vare to timer og et kvarter, men jeg synes, historien om de fire kvindeskæbner i 1860ernes USA lød spændende, så jeg var med. Jeg elsker Jane Austins film, hvor handlingen foregår for ca 200 år siden i England, og Little Women er nærmest en amerikansk pendant.
Dengang kvinder ikke selv kunne bestemme, hvem de ville giftes med. Ikke kunne uddanne sig eller råde over egne penge. De havde i det hele taget ikke noget selvstændigt liv.
I filmen følger vi, hvordan de fire søstre kæmper sig frem til den måde, de vil leve på.
Jeg må sige, jeg kedede mig i første halvdel af filmen. Den kunne med fordel have været beskåret en hel del.



Johanne og jeg har også været i biografen og set Pelle Haleløs. Det var den helt rigtige film til en fem-årig, så vi hyggede os meget.

Aldrig har jeg siddet i så tom en biografsal. Der var kun to børnefamilier udover os, men det var fint.
Jeg har problemer med at uploade billeder til bloggen? Så det må jeg have fundet ud af, eller have hjælp til at finde ud af :-)

Update: nu et par dage senere går det godt igen.
Ingen forklaring?




8 kommentarer:

  1. Dit indlæg bekræfter mig i, at det er lidt spild af tid at gå i biografen :-)
    Hvis jeg ikke kan strikke, bliver jeg rastløs, og hvis filmen oven i købet er kedelig, går det da helt galt!
    Jeg håber du får løst dit upload-problem. Det er så irriterende, når den slags driller.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er heller ikke den store biografgænger, men sommetider. Det må være hyggeligt at strikke, mens du ser film.

      Slet
  2. Det var en kedelig film, med skift fra nutid og datid, de mindede for meget hinanden, så det var svært at skældne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for, du også synes, Lykke. Ja, de fire søstre lignede hinanden for meget. Der var for bratte skift fra den ene til den anden.

      Slet
  3. Jeg er nok ikke klar til biografture lige nu. Men jeg havde overvejet filmen, men den kan jeg vist godt vælge fra. Har i øvrigt også set den i 1994 udgaven og jeg bilder mig ind, at jeg også har set den i en sort-hvid udgave. Bogen er filmatiseret 7 gange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vidste slet ikke der var så mange film-udgaver. Jeg troede, denne her fra 2019 var den først. Så du synes godt om den, kan jeg regne ud :-)

      Slet
  4. Jeg får lyst til at se filmen - har nemlig lige som dig en forkærlighed for at se/læse om livet i gamle dage, fx bøgerne af de tre søstre Brontë.

    SvarSlet
  5. Yngstepigen og jeg har talt om at se de den, da vi begge har lidt forkærlighed til emnet, og hvordan det var "dengang", men vi har også lovet Otto og Frida en biograftur. Nu får vi se.
    Vi har fået ny biograf, den skulle åbne samtidig med den nye Bondfilm skulle have haft premier, den er nu blevet skubbet, men det gjorde åbningen ikke.

    SvarSlet