søndag, juni 14, 2020

Snapshots fra ugen der gik.

Allerede mandag i morgen, tænker jeg.
I morgen skal jeg til træning igen efter tre mdrs. corona-pause. Jeg glæder mig. Fitnessholdenes størrelse er sat ned fra 32 til 18, så der vil være passende afstand imellem os, mens vi pruster og sveder. Jeg har ikke været flittig med hjemmetræning, så det bliver nok lidt hårdt at komme i gang.

Den mest spændende dag, i ugen der gik, var i tirsdags, da jeg sammen med Trine var en tur i Aalborg.
Vi besøgte K, der er flyttet til byen og bor på Budolfi Plads. Jeg kender ikke Aalborg, men det forekommer mig, vi var midt i smørhullet. I hvert fald var vi i kvarteret med gamle huse, gader og stræder fra tidligere tider. Vi gik tur og nød stemningen i det gode vejr.
Ud af mine billeder vælger jeg det her fra Budolfi kirke. Den er fuld af kunst fra dengang, der fandtes træskærere og andre udtryksformer,  end vi ser i dag. Smukt og svært at fange ind på et par billeder.
Det mest nutidige i kirken var skiltet med budskabet om at smitte med godt humør.

Vi spiste frokost med udsigt fra Salling Rooftop. Et skønt sted. Der er noget fascinerende ved at komme op og se ud over byen. Her kigger vi ned på Utzon Center.
Vi havde planer om at besøge Kunsten - Museum of Modern Art (sådan hedder det), men vi nåede det ikke. Vi slentrede rundt (11.000 skridt, som var rigeligt for mig, og som hævnede sig i form af lyskesmerter) Vi snakkede og hyggede os. Og pludselig fik vi en invitation til eftermiddagskaffe hos Henriks datter og svigersøn i Vårst. Det var hyggeligt at se de tre små oldebørn. Klokken blev lidt mange inden vi kom afsted efter en dejlig dag.
Her i byen er der Gadekunst Festival. En gruppe fra Åbne Atelierdør har malet et plankeværk, der skal skjule et renoveringsprojekt. Da jeg hentede Christian i skolen i onsdags, var vi forbi for at se, hvor langt Pia var kommet. Hans hoved er blevet en del af billedet :-)















Glennie Lunds billede.
Det var Christians favorit.
Udsmykningen skal være der i to år.









Jeg besluttede i dag, at jeg ville bekæmpe benvedspinelarverne med et brusebad. Flere af de mange spind var tomme. Sandsynligvis spist af fugle. Johanne var den ivrige hjælper. Men de spind, larverne sidder i, er så tætte, så de kan ikke bare skylles af.
Jeg er træt af dem.
Flere grene er uden blade.








Jeg har iøvrigt været hos frisør igen. Der var ingen coronaforanstaltninger i form af maske, som der var for fem uger siden. Efterhånden er vi ved at være tilbage til normale tilstande. Der er kun få smittede. Den ukendte faktor er selvfølgelig, om der sker en opblussen. Det håber vi ikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar