torsdag, juni 04, 2020

Yderligere genåbninger.

For et par dage siden var det så varmt, at jeg måtte gøre mig det hyggeligt på det mest skyggefulde sted i haven.  Sammen med en skøn buket vild gulerod, der blomstrer så villigt i grøftekanterne lige for tiden.
I dag regner det stille. Lige den slags regn, afgrøderne på marker og i haver har godt af.

I går havde jeg vagt på Silkeborg Bad. Det er kun få dage siden Kunstcentret åbnede efter coronanedlukning. Der var taget alle forholdsregler og afstand, sprit og håndvask osv.
Denne her figur hedder Lille herrow. Jeg undrer mig over, hvad og hvem herrow er? Kan ikke finde ordet nogen steder?  Kunstcentrets hjemmeside er her med info om aktuelle udstillinger.

Og i dag til noget helt andet: Jeg har været hos Mattias. 
I morges kom der et fire-årigt gammelt minde op på facebook, hvor han sidder og spiser pandekager hjemme hos mig. Vi genskabte situationen i eftermiddags. Pandekager og varm kakao lavet fra bunden. "Hvorfor bruger vi ikke noget fra karton?" spurgte det kære barn. Nu er han snart ni år, så vi kan godt læse indholdsdeklarationen og se, at kakaomælk fra karton indeholder flere ting end de tre ting, vi brugte: Kakaopulver, sukker og mælk. De øvrige tilsætningsstoffer har vi ikke brug for, så når vi har tid, som i dag, så er det godt og hyggeligt selv at lave kakaomælk.
Da jeg kørte hjem her til aften regnede det kraftigt, så det er vist slut med at sidde på terrassen de nærmeste dage.

7 kommentarer:

  1. Hyggeligt med pandekager og varm kakao og især i regnvejr. Her fik vi først regn, lige da jeg gik i seng i går aftes og i følge prognoserne skulle det holde tørt i dagtid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt med hyggemad i regnvejr :-)
      Det er godt med noget regn for tiden, synes jeg.

      Slet
  2. Dejligt du igen kan komme på vagt og få lidt anden kultur under huden.

    Jeg foretrækker også den hjemmelavede kakao, eller måske endda varm chokolade. Ved dog børnene synes kakaoen er den bedste, chokoladen er for kraftig efter deres smag. Og der så er pandekager til. Mums.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt at få nye indtryk. Som altid, så skal jeg lige se udstillingerne flere gange, før jeg kan forstå. Men jeg skal jo ikke forstå, jeg skal sanse, som én sagde til mig. Sådan er vi forskellige.
      Varm chokolade er tit for kraftig til børn, men vi kan altid regulere med mere mælk :-)

      Slet
  3. Sikke en god idé at hygge med Mattias med hjemmelavet kakao og pandekager.
    Her fik vi lidt regn i nat, men kunne godt have brugt meget mere.
    Det må være dejligt at have vagter på Silkeborg Bad. Vi nyder jo vores årskort til Louisiana.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt forstå, I nyder jeres årskort til Louisiana. Jeg har været der få gange og synes, det er et skønt sted.
      Jeg nyder også mine vagter på Silkeborg Bad.

      Slet
  4. Hvor er det godt, at du er med til at gøre dine børnebørn bevidste om, hvad de indtager. Den slags er det vigtigt at få ind nærmest med modermælken, hvis vi skal undgå den værste pandemi her i verden: Massiv overvægt hos befolkningen.

    SvarSlet