søndag, maj 23, 2021

En kold pinse i haven og naturen.

 

Var lige en 10 -12 km ude af byen østpå og se, hvilke herligheder vi kom forbi. Jeg tror, det lille føl var ret nyfødt. Han/hun var lidt vakkelvorn på de tynde ben. Og knæene lidt hævede. Nej, alt var vist som det skulle være.







Vi var til åbent hus i Pias nye værksted.

Et dejligt sted med god plads og muligheder for at undervise.











Pinsevejret har været regnfuldt og koldt. Sidst på eftermiddagen klarede det op. Jeg var i haven og fik sået sommerblomster. Nu er tulipanerne slut. Jeg har deadheaded de fleste. De har været til stor glæde.
Det er lige før syrenen står i fuldt flor.
Æbletræet blomstrer overdådigt. 
Min nærmeste nabo har fældet sit æbletræ her tidligt forår. Rød Aroma, som er den sort jeg har, har brug for et æbletræ i nærheden til hjælp ved bestøvning. Jeg har kun set få bier. Måske har det været for koldt for dem. Det er spændende, hvordan høsten bliver.

4 kommentarer:

  1. Da mine forældre levede, var vi altid i skoven 1. pinsedag for at spise frokost. Det er jeg glad for, vi ikke skulle i år, for det havde været en kold fornøjelse!
    Vi har masser af bier - det er da lidt underligt, at du ikke har set så mange endnu.

    SvarSlet
  2. Ellen, det lyder hyggeligt med den pinsetradition, I havde sammen med dine forældre. Mht. bier, så har jeg måske ikke været så længe ude, så jeg har opdaget dem. Det har regnet og været koldt.

    SvarSlet
  3. Vi har en vældig summen af humlebier. Når jeg ser dit syrentræ, bliver jeg ked af at min mand har fældet alle vores i forbindelse med at han tyndede ud i træområdet. Så må jeg nyde dem hos andre :-)

    SvarSlet
  4. Det er nogle smukke billeder af rapsmarken og det lille føl. Det er bare om at komme ud og nyde foråret, selv om det er usædvanlig koldt og vådt i år.
    Hvor er dit æbletræ smukt! Vi har to, jeg også nyder - og en hel del bier. Jeg kan se, de er glade for bl.a. den vilde korsknap, jeg har ladet gro i år.

    SvarSlet