tirsdag, maj 04, 2021

Færdigvaccineret.

 I går fik jeg andet skud af Phizer-BioNTech vaccinen. I Herning. At det ikke er foregået her lokalt, er fordi, der ingen ledige tider var d. 7. april, da jeg fik invitationen. Jeg ville hellere køre de 40 km. efter det, end at risikere at få datoen udskudt. Også denne her gang var der styr på det hele lige fra indtjekning, til vaccination og den obligatoriske ventetid på et kvarter. Lutter venlige, hjælpsomme personaler, der byder én velkommen. Jeg har ikke efterfølgende haft nogen form for ubehag eller bivirkninger. Min skulder er øm i dag, men det er ikke noget at tale om.

Jeg var ned i byen senere i går. Der er rigtig pænt på Torvet for tiden med blomstrende træer og tulipaner.




Hjemme i haven glæder jeg mig over den røde ribes, som humlebier er særligt glade for. Jeg har endnu ikke set nogen insekter i blommetræet eller forsythiaen.
Tulipanerne begynder at springe ud. Det er en dejlig tid.
I går skinnede solen. I dag regner det, og vinden er kold, men godt med noget regn til planterne.








Blå himmel og hvide blomster på blommetræet klæder hinanden godt.

6 kommentarer:

  1. Tillykke med dit sidste stik!
    Jeg kører også gerne langt for at komme til så hurtigt som muligt. Det kunne simpelthen kun gå for langsomt, syntes jeg, da invitationen endelig kom. Det var også derfor, John valgte at køre helt til Slagelse, som vi har 60 km til.
    Og så er det jo den smukkeste tid, vi går i møde :-)

    SvarSlet
  2. Ja, vi gider godt køre efter vaccination. Det er virkelig den smukkeste tid.

    SvarSlet
  3. Jeg elsker foråret og du har rigtig mange skønne forårsblomster/buske i din lille have.
    Tillykke med din vaccination, jeg håber du klarer den uden at få bivirkninger. Jeg har mest set de unge blive syge med feber, jeg blev ikke syg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene Tak. Jeg hørte Peter Lund Madsen fortælle i radioen, at han var vaccinevagt, og han var så glad for at sige "tillykke", hver gang han havde vaccineret en person. I stedet for "god bedring" som han plejer at afslutte en konsultation med.
      Jeg blev heller ikke syg efter vacc. Godt du ikke blev det.

      Slet
  4. Hvor er det dejligt, at du er færdigvaccineret. Det er vi også her hos os. Vi blev begge lidt dårlige på 2. dagen efter andet stik. Vi måtte helt til Næstved og til Holbæk, fordi det bare skulle overstås så hurtigt som muligt.

    SvarSlet
  5. Madame, det er så dejligt at være færdigvacc. Det er godt, I kun blev LIDT dårlige på 2. dagen. Jeg kan godt forstå, I også foretrak at køre lidt længere.

    SvarSlet