lørdag, maj 29, 2021

Endelig blå himmel. Og en stund i tandlægestolen.

Det var vist forårets mest intense blå himmel i dag. Jeg nød at se, hvor smukt den blå og grønne farve passede sammen.

Jeg stod udenfor indgangen til Silkeborg Bad, da der blev åbnet i dag. Derfra havde jeg udsigten. Der var åbning af nye udstillinger, men på grund af coronarestriktioner kunne der ikke afholdes fernisering, som plejer at tiltrække flere hundrede mennesker. Sådan var det ikke i dag, men der var alligevel en pæn tilstrømning. Vi havde arrangeret tre 'stationer' for at undgå at folk kom til at stå for tæt i kø i indgangen. Jeg stod udenfor og opfordrede folk til at have coronapasset  klar, indefor døren stod den næste og tjekkede passene og endelig var der salg af billetter i receptionen. Det fungerede godt. 


I går tilbragte jeg halvanden time i tandlægestolen. Det handlede  om forberedelserne til at sætte krone på en tand. Jeg havde glemt, hvor anstrengende det er at gabe så længe. Dog med små pauser indlagt. Det er 16 år siden, jeg sidst fik en krone, så selvfølgelig havde jeg glemt, hvordan det er. Men der er også sket nye ting. Nu blev min kæbe og mit bid skannet og billederne sendt til tandteknikeren, der kan udskrive en 3D model af kronen. Så ingen afstøbning. Jeg skulle bare møde op til bestemmelse af farven, der efterhånden ikke er så hvid mere :-( Og på fredag kan jeg få den midlertidige plastiktand udskiftet med kronen. Det bliver godt.



 

2 kommentarer:

  1. Fornuftigt at sætte billetteringen i system, så ventetiden forkortes mest muligt.
    Skønt at se, at man ikke bruger afstøbninger mere - det husker jeg som noget voldsomt kvalmefremkaldende og meget ubehageligt.

    SvarSlet
  2. Ellen, det var et velfungerende system, vi havde ved indgangen.
    Ja, det er godt at blive fri for at få den afstøbningsmasse ind i munden. Men det forlænger tiden i tandlægestolen, for den lille skanner skal bevæges rundt inde i munden. Og så føles den slet ikke lille ...

    SvarSlet