lørdag, december 28, 2013

Det er 'the real thing', der dur ...


På Mattias' ønskeseddel, som selvfølgelig var skrevet af hans mor, var en af ønskerne en legetøjsstøvsuger.
Jeg har lagt mærke til, hvor glad han er for den rigtige støvsuger, så jeg tænkte, at en legetøjsmodel ville være et hit.
På selve juleaften var det mest spændende omkring støvsugeren at få de fire batterier på plads.
Og så var der jo ellers så meget andet den aften.

I dag har jeg været på besøg hos Mattias-familien, og noget af det første den lille mand ville vise mig var, hvordan han kunne få den rigtige støvsuger til at virke ved at sætte ledningen i stikkontakten. Og så kunne han støvsuge. Legetøjsstøvsugeren var ikke så interessant, og han ledte efter den ledning, der ikke findes på den. Min svigersøn morede sig med at fortælle mig, at jeg kunne have købt den billigste støvsuger på markedet til samme pris som legetøjet.
Jeg morer mig også over det, og jeg ved godt, at børnene er interesseret i at kopier det, vi gør. De er også mere interesseret i den rigtige hammer og skruetrækker end i legetøjsudgaven.

Mattias med en rigtig skruetrækker i den ene hånd og sin mors kamera i den anden.

Jo, han leger også med lego og togbane og meget andet. ;-)

7 kommentarer:

  1. det er tanken, der tæller! og måske, hvis han støvsuger sammen med mor, han kan hjælpe med sin egen. så er det måske sjovere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tina, hov - kommentaren til dig ligger nederst.

      Slet
  2. De er snu, de kære børn, de kan da godt se forskel på virkelighed og noget, der ligner :-)
    Betty, jeg troede jeg havde været her omkring og ønske glædelig jul, men det kan jeg se, at jeg ikke var. Håber I havde nogle dejlige juledage og så ønskes du et godt Nytår :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, tak for din julehilsen og godt Nytår til dig
      Ja, de små er kloge. Men de kan ikke forudse konsekvenser af det, de gør. Så vi mandsopdækker ;-)

      Slet
  3. Skønne overvejelser omkring julegaver. Jeg tænker, at han bliver en dejlig ægtemand engang med kompetencer både indenfor håndværk, rengøring og bagning....

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva ;-) Det er da et dejligt scenarie, du stiller op.

      Slet
  4. Tina, det er tanken der tæller ;-) Når jeg ser, hvor interesseret de to små er, når vi bruger redskaber i køkkenet eller andet værktøj og hvor gerne, de vil være med, så forestiller jeg mig, at de kan meget mere end vi tror. Ikke at vi skal have børnearbejde ;-) Men det kunne være sjovt, hvis de kunne bevare deres interesse og engagement.

    SvarSlet