tirsdag, december 03, 2013

Hvad er det for nogen glas ...?

Jeg går tit forbi genbrugsbutikken i Hans Broges Gade. Sommetider kigger jeg ind for at se, om der er noget legetøj, der passer til mine børnebørn. Det er der som regel ikke. Men jeg har dog fundet et par gode puslespil og en fin bil.
I går købte jeg tre snapseglas, som ingen af de frivillige i butikken vidste noget om. Da jeg kom hjem og fjernede mærkaten i bunden, kunne jeg se en gravering, som jeg ikke kan tyde.
Den er også svær at fotografere.
Kender du den?

8 kommentarer:

  1. desværre nej, prøv at sende det til et af de ugeblade hvor de vurderer gamle ting ,

    SvarSlet
    Svar
    1. Jonna, tak for rådet. Hyggeligt at 'se' dig igen. Håber, du har det godt.

      Slet
  2. Spændende mysterium. Du må endelig fortælle, hvis du får løst gåden.

    SvarSlet
  3. Eva, det bliver nok opklaret på den ene eller den anden måde. ;-) Jeg skal nok fortælle

    SvarSlet
  4. HGI? Initialer på blæseren? Det ligner måden, initialerne står på på mine glas fra Holmegaard. Kunne vi ikke få et billede af selve glassene? Det kunne da være, de var genkendelige - det er de i hvert fald, hvis de er fra Holmegaards glasværk.

    SvarSlet
  5. Ellen, jeg har også tænkt på Holmegaard. Jeg har skibsglas fra Holmegaard, men der er ingen initialer i bunden på dem, så jeg tænkte, at det bruger de nok ikke at gøre ?

    SvarSlet
  6. Vi har både skibsglas og Ballet, og på sidstnævnte er der initialer på alle glassene :-)

    SvarSlet
  7. Ellen, det med initialer er vist lidt spredt? eller er der en logik? De ældste har måske initialer. Vores lokale antikvitetshandler har Almue glas uden initialer. Han ved ikke, hvordan det hænger sammen.

    SvarSlet