onsdag, december 04, 2013

Jeg nåede lige regnbuen ...

Pludselig var der den flotteste regnbue på himmelen, og jeg skyndte mig ned til fodboldbanen for at se, om jeg kunne få den i kameraet i hele sin bredde.
Det kunne jeg ikke. Måske er mit apparat ikke vidvinklet nok, eller jeg kan ikke finde den indstilling.
Men flot var det. Farverne var der kun få minutter.
Der kom ingen regn ud af de mørke skyer. Nu skinner solen og jeg vil gå over i vuggestuen og hente Christian.


Sidste år på samme dato var der mere vinter over vejret.

4. december 2012.

6 kommentarer:

  1. Der er noget magisk over regnbuer, og du fangede det da, synes jeg. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ingrid, ja der er noget magisk over regnbuen. Jeg skal altid ud og se så meget som muligt i den korte tid den er der. ;-)

      Slet
  2. Hvilket apparat har du? Mange af de nye eller bare nyere har en panoramafunktion, der gør det muligt at tage 2, 3 eller mange billeder og klistre dem sammen til ét, uden 'limningen' kan ses.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg tør næsten ikke sige det ... jeg ved jo, du kan trylle med det kamera, for jeg har købt det, du anbefalede engang: Lumix-TZ30. Jeg har haft det længe. Brugsvejledningen ligger fremme - jeg ved ikke, hvad det er for en modstand, jeg har mod at åbne den. Så det er min egen skyld.

      Slet
  3. Jeg har altså ikke brugt manualen - bare brugt funktionen Panorama i 'Scenes' og så klistret billederne sammen via Windows Live Photo Gallery :-)

    SvarSlet
  4. Tusind tak Ellen, det vil jeg prøve at eksperimentere med. Det lyder overskueligt. ;-)

    SvarSlet