søndag, oktober 28, 2018

Efterårets første frost.

Min højt skattede sommerblomst Stolt Kavaler, brød sammen under nattefrosten.
Jeg er hvert år så betaget af, at småbitte frø kan blive til store planter med mange blomster. I år har tørken været hård for frøene, og først hen på efteråret begyndte de hvide stolte kavalerer at blomstre. Den lilla sprang først ud i sidste uge

Jeg ville gerne have haft fornøjelse af den lidt længere.
Næste forår vil jeg købe en pose frø igen.

Dagen har været smuk.  Fuld af solskin og kulde.

Allerede ved 16.30 tiden begyndt ænderne i Ørnsø at soignere sig for natten.










Et kvarters tid senere var det første par i fuld fart på vej over til sivene for at finde et godt sovested.


I eftermiddags var jeg i skønne, tætpakkede Virklund kirke, hvor det aarhusianske a cappella kor LYT gav koncert.
Det er en gruppe meget dygtige sangere, som havde et spændende program.

I aften har jeg været til middag hos venner, og vi delte 3. afsnit i serien Herrens Veje. Det er hyggeligt at se den sammen med andre. Der er så mange dilemmaer indenfor mange af  de spørgsmål, der er oppe i tiden, så der er nok at snakke om bagefter.


Da jeg kørte hjem var der slud i luften. Man kan ikke kalde det sne, men det var tæt på.
Klokken siger 22.52, og jeg er træt. Men egentlig plejer det jo også at være 23.52. Det er den tid Ole Lukøje kommer hos mig.

6 kommentarer:

  1. En vidunderlig søndag du fik med dig.
    Det var en meget smuk dag/morgen i går, den første frost, den første dag med "normaltid". Trist farverne smutter derude i naturen, det bliver lidt gråt. Så er det en fornøjelse med denne smukke solnedgang.
    I trafikmeldingen her til morgen, omkring kl. 6.00 var der store udfordringer omkring Funder, på motorvejen, grundet sne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det var en smuk begyndelse på den mørke tid. At der var sne omkring Funder, blev jeg overrasket over at læse, men der er jo virkelig store lokale forskelle selv inden for korte afstande.

      Slet
  2. Wow, for et smukt aftenstemningsbillede! Godt skudt :-)
    Vi nyder nok fordelen af at bo tæt på vandet, for mine dahliaer lever endnu, men det er nok kun en stakket frist, inden de også må bukke under for vinterens komme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, tak for ros for mit billede :-)
      I må nyde, at I ligger i læ ved vandet og på den måde får lidt længere fornøjelse af dahliaerne.

      Slet
  3. Dit aftenbillede er helt utroligt smukt.
    Vi fik også vintervejr i går, men i morgen varsles der 15 grader her ved Liseleje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte. Det er virkelig utrolig store udsving i vejret, vi oplever.

      Slet