lørdag, oktober 13, 2018

Haven og efterårsferie.

De seneste par dage har jeg gået og ventet på, at græsplænen skulle blive tør, så den kunne blive klippet. Til trods for høje temperaturer har luftfugtigheden været endnu højere, og græsset har været vådt, så den må forblive langhåret den næste uges tid.

Der er skønne farver i haven endnu. Efteråret kommer særlig smukt i år, tror jeg.
De solsikkefrø, jeg såede i foråret har blomstret forskelligt. De første to planter blev næsten to meter høje og bar en enkelt kæmpestor blomst. Den, der er tilbage nu, er også ret høj, men den blomstrer med mange mindre blomster.
Jeg synes, det er helt utroligt så meget kraft, der er i et lille frø. Egentlig havde jeg troet, der ville komme fuglefrø ud af de store blomster, når de var afblomstret. Men det viser sig, at frøene er helt tomme. Der er ingen kerne indeni. Og fuglene er slet ikke interesserede.
Den lille røde busk er en benved, der blev plantet sidste år. Den har haft fine grønne blade hele sommeren, og lige pludselig, sådan forekommer det mig, er de ildrøde.
I dag er vi kørt til Vorupør for at holde efterårsferie. Johanne, hendes mor og jeg kørte i pigebilen, som er min. Chr., storebror Marcus og deres far kørte i familiebilen, og på den måde havde alle mere plads. De bor i det store, dejlige hus, de altid lejer. Jeg gentager succes'en fra sommerferien og har min egen lejlighed. Ikke samme lejlighed men i samme hus, bare på første sal, hvor der er mere plads. Jeg får besøg af et vennepar på mandag, og de kører hjem igen tirsdag. Onsdag kommer Mattias  og hans mor. Vi har forskellige planer, så det skal nok blive hyggeligt.
God efterårsferie til jer, der har det.
Desværre kan jeg stadig ikke svare på jeres kommentarer. Men tak for dem.

2 kommentarer:

  1. Og også rigtig god efterårsferie til dig/jer.
    Vi venter til ugen efter, hvor englænderne kommer, og hvor vi i den anledning har lejet et hus ved Hovvig i Vestjylland.
    Vi har netop i dag talt om, at vi synes, at efterårsfarverne er ekstra stærke og klare i år.

    SvarSlet
  2. Det er skønt med efterårsferie. Min begynder i eftermiddag.
    Nu ved jeg ikke hvilken vej i kører til Vorupør, men sjovt nok kørte jeg til Aarhus i lørdags. Det var sammen med Otto, vi var i Friheden, Halloween. Hvor Frida var på besøg hos Bedstemor på Thy.

    SvarSlet