mandag, oktober 22, 2018

Med og uden læ.

Efter morgenbadet ved Østre Søbad, gik jeg i det dejlige, kølig vejr ud til Vestre. Det er en gåtur på ca 10 min.
Jeg havde hørt i nyhederne, at der i sidste uge havde været en påsat brand i et af badehusene derude.

Det er et virkelig trist syn.
Helt nedbrændt.

Politiet har ingen spor af gerningsmanden.

Det er selvfølgelig godt, det ikke er højsommer, hvor rigtig mange mennesker nyder badelivet og naturen lige her.
Nu er det vinterbaderne, der vil savne et sted at stå i læ og klæde om.
Og hvornår mon genopbygningen vil ske?










I fredags blev vinterbaderne i Vorupør beriget med en læskærm.
Jeg synes, den er så flot i al sin enkelhed.
Alt efter hvordan vinden blæser, kan man finde en lækrog.
Der er ingen luksus i form af en bænk at lægge tøjet på, men det vil helt sikkert føles som en stor forbedring for de vinterbadere, der er vant til at stå uden beskyttelse mod vejr og vind.




Hjemme hos mig i dag, hjalp Johanne med at 'fælde' en af de meget stor solsikkeplanter. Jeg troede, at de afblomstrede hoveder ville fungere som fuglefoder, men der er ingen kerner. Jo, der er kerner, men de er tomme
Fuglene er slet ikke interesserede og gider ikke at undersøge det. Som om de på forhånd ved, der ikke er noget at komme efter.
Måske er frøene fremavlet til at give særlig mange blomster? Men det giver ingen mening for mig, at de ikke er fyldte med solsikkekerner.
Sådan er der så meget, man ikke forstår :-)

6 kommentarer:

  1. Det var dog en smuk og enkel læskærm. Måske lige lidt for enkel. Hvorfor dog ikke en bænk eller "knager", så man kan komme af med sit tøj?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu kan jeg igen svare på kommentarer (???) fra en anden computer? Men tak for din kommentar og de tidligere som jeg ikke har svaret på.
      Jeg gætter på, der er økonomi inde over den meget simple læskærm? Den er cementeret fast i sandet. Det skulle bænke også, hvad de selvfølgelig også godt kunne.

      Slet
  2. Lige som Eva er jeg også betaget af den enkle og meget smukke læskærm.
    Måske har de manglende kerner i solsikkeføene at gøre med den lange tørke, vi har haft?

    SvarSlet
  3. Gitte, det er meget tænkeligt, at de manglende kerner skyldes tørken.

    SvarSlet
  4. Dejligt at se at du nu kan kommentere. Så må det have med computeren at gøre?
    Og jeg er enig med de andre, det er virkelig en smuk læskærm.

    SvarSlet
  5. Så enige med koret omkring læskærmen i Vorupør. Smukt og enkelt.
    Krydser fingre for du snart finder ud af hvorfor du kun kan kommentere fra alle enheder. Måske skal der en formatering til af den computer.

    SvarSlet