søndag, oktober 21, 2018

Glimt fra min efterårsferie.

Dagene i sådan en ferieuge går hurtigt.
Jeg har haft en lejlighed i samme hus, som jeg boede i i sommerferien, men denne her gang på 1. sal.
Der er havudsigt fra altanen, og havet ligger mindre en 100 m væk. Endnu tættere ligger de butikker og restauranter, der efterhånden er skudt op her tæt ved havet, molen og havbadet.
Selve lejligheden er lidt gammeldags indrettet. Især køkken og badeværelse. Men det fungerer fint. Der er tre soverum med ialt fem sengegpladser, så der er plads til gæster.
Jeg har nydt meget, at havets bølgebrus kunne høres hele tiden. Også selv om der ikke rigtig var bølger de fleste dage. Havet har en lyd alligevel.



Jeg har været på mange småture til havet på de forskellige tidspunkter af dagen.
Her er det morgenbadere ved Havbadet. Nej, jeg fik ikke taget mig sammen til en dukkert. Badedragten lå endda i kufferten.
I morgen begynder jeg igen! Da mødes jeg med min uundværlige bademakker.






Der gøres klar til krabbefiskeri.















På en stille diset dag blev der ledt efter rav. Der kom ingen rav med hjem, men mange fine sten, der blev dekoreret.

Den sidste dag var der bølger og blæst.

Thisted bibliotek var arrangør af en koncert med HeartBeat Group i torsdags.
Fire unge mænd, der kunne få en rytme ud af alle mulige genstande, incl. egen krop. Det var stomp, rap og skuespil.
Jeg tror, vi voksne var lige så godt underholdt, som børnene.















En eftermiddag, mens min datter var på en lille shoppetur, tilbragte Johanne og jeg sammen med mange andre børn og deres bedsteforældre en halv time i selskab med klovnen Don Juan og alle hans narrestreger.
Jeg er vist lidt barnlig for hold da op, hvor var han sjov.












Mit billede er fra forsiden af kirkebladet i Vorupør.
Sidste søndag aften var jeg til et arrangement i kirken. Ken Nørgaard Pedersen, der er præst på Bjerringbro-egnen var på besøg. Han er en meget musikalsk guitarspillende og syngende person og udover at synge selv, lavede han også fællessang på bedste, hyggeligste måde.
















Jeg havde besøg af Ingrid og Kristian først på ugen. Vi fik fisk til frokost og aftensmad. Dog ikke til morgen.

Vi var en tur i Hanstholm og kiggede lidt rundt på havnen og skibsværftet, inden vi drak kaffe på MadBar.












Mattias og hans mor kom på besøg sidst på ugen.

Jeg lavede middag til mine børnefamilier et par gange. Den ene gang stegte rødspætter med kogte kartofler og persillesovs. Børnene havde ikke set persillesovs før og var noget skeptiske. Kun Christian spiste af den - og de voksne selvfølgelig.
Den anden middag var spagetti carbonara, og her var der ingen kræsne børn :-)









På stien, den korte vej gennem klitterne, over til huset hvor min datter boede, blomstrede kaprifolien. Jeg forbinder den så meget med sommer, så jeg blev helt overrasket.
Men mange blomster og planter er forvirrede efter den varme, tørre sommer.











Drengene med de sjove HeartBeat fyre.

Og en solnedgang fra altanen, da det var blevet lige mørkt nok.
Billederne er fra min telefon. Jeg har problemer med at overføre billeder fra mit kamera til computeren. Og jeg kan stadig ikke besvare kommentarer.





























5 kommentarer:

  1. Sikke da skønne billeder, - og sikke da en masse oplevelser.
    Tænk at børn ikke kan lide persillesovs? Men jeg tror såmænd ikke, at mine børnebørn har smagt det, og de ville nok også være skeptiske. Pasta i alle afskygninger, - så er de på sikker grund.
    Tak fordi vi måtte følge med på ferien. Du er så god til at opleve.

    SvarSlet
  2. Ja, sikke nogle dejlige billeder du har taget, Betty! Hvor har du oplevet meget spændende i efterårsferien.

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig ferie, jeg kan fornemme Vorupør i dine billeder. Hvor er det dejligt med din egen lejlighed, så er der rigtig overskud til børnebørn og familie, når de kommer. Jeg siger som Eva, hvor er du godt til at nyde øjeblikket.

    SvarSlet
  4. Jeg er så enig med Eva, du er fantastisk til at opleve. tak fordi du deler :-)

    SvarSlet
  5. Jeg kan istemme mig koret - Så dejlige billeder og oplevelser.
    Omkring persillesovs. Her har hverken Frida og Otto lyst til at spise det, de har nemlig lært det hedder sådan, i stedet for "det kan jeg ikke lide". Så smørsauce er et must til rødspætter.

    SvarSlet