fredag, marts 08, 2019

Vinterens koldeste ...

Det var vintersæsonens absolut koldeste bad i dag. Det skyldes blæsten og ikke de tre grader varme (kolde) vand.
Jeg har kigget på tabeller, og der var vindstyrke 14 m/s kl 10 i formiddags. Hjemme hos mig var der 4 graders varme. Chillfaktor, der handler om, hvor meget vinden afkøler, bevirkede så, at det føltes som minus 3. Det er jo ikke ekseptionelle kuldegrader, men for søren, hvor den blæst svirpede.
Jeg er skuffet over, vi ikke har haft is på søen, som vi havde sidste år i februar og marts.
Solen skinnede, og jeg tror, hvis jeg fandt en plads i læ, så kunne jeg have taget frakken af.

Silkeborg kommune har løftet sløret for renoveringsplanerne ved Almind sø.
Den nye badebro skal være formet som en cirkel.
Der vil blive etableret en sauna, omklædningen vil blive med varme i gulvet, og toiletterne vil være åbne hele året (ikke kun om sommeren som det er nu)
Det bliver spændende og uden tvivl meget fint. Bortset fra byggefasen! Jeg håber, den bliver kort.
Men hvor skal alle de mennesker, der vil strømme til, parkere bilerne ved denne her dejlige skovsø?

11 kommentarer:

  1. Det lyder ikke særlig gennemtænkt, hvis ikke der er tænkt på parkeringspladser.
    Der er godt nok sus i skørterne i dag - vi var lidt spændt på, om de lukkede Storeæltsbroen, men den var heldigvis åben, så vi havde ingen problemer med hjemturen, bortset fra lidt rusken i bilen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var godt, I kom hjem som planlagt uden en lukket Storebæltsbro. Vejret har ikke vist sig fra sin pæne side under jeres Jyllandsbesøg, men I har fået mange oplevelser alligevel.
      Måske har kommunen en plan med p-pladser? Det vil indebære fældning af noget skov, og det bryder vi os ikke om :-(
      Men vi (jeg) vil køre bil ...

      Slet
  2. Hej og tak for en dejlig blog. Som lokal her i Silkeborg lærer jeg tit noget nyt om vores dejlige by fra dig. Og jeg tænker som dig - hvor skal alle de biler holde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte, tak for din kommentar. Jeg synes, det er sjovt, du kan lære noget om Silkeborg ved at læse med her :-) Måske mødes vi en dag? Hvis vi gør og du kender mig, så sig lige HEJ
      Ja, hvor skal de biler holde??

      Slet
    2. Det er så hyggeligt at læse blogs. Jeg læser nogle lidt tunge faglige blogs, så det er dejligt, når der kommer nye indlæg i den lettere genre. Så skal jeg lige følge med i Ellens garnfarvning, Lenes sygepleje-gerning og dine børnebørn (jeg tager mig selv i at tænke: Er Johanne allerede blevet så stor?). Jeg har faktisk kigget lidt efter dig, når jeg har været ude på Badet, så måske mødes vi en dag.

      Slet
  3. Ja, hvor har det dog været isnende koldt i dag på grund af blæsten.
    Planerne for den nye cirkelformede badebro er så flot!
    Jeg håber, der bliver tænkt på parkering - ellers må I skrive i jeres lokalavis og ruske op i kommunen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, jeg synes også den cirkelformede bro ser flot ud. For nogle år siden var sådan en smal cirkelformet bro en del af udsmykningen i Aarhus i forbindelse med Sculpture by The Sea.

      Slet
  4. Hvor er du bare sej. Og jeg gad også godt en sidste omgang sne inden foråret sætter ind :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene, ja til sne. Men det er ved at være for sent nu. Blomster, planter og fugle tror, det er forår. De skulle nødig skuffes.

      Slet
  5. Den cirkelformede bro i Aarhus, som var med i udstilling og blev pillet ned, - den var så populær, at den er kommet op igen. Den er meget populær.Og flot!
    Det bliver da træls i byggeperioden for jer, men projektet ser fint ud, så mn ikke det er ventetiden værd.
    "Min" vinterbadeklub står foran renovering og lukker her i marts. Det vil vare det meste af et år, så de 9.000 medlemmer sukker højlydt. Men det bliver garanteret også fint.

    SvarSlet
  6. see hereVisit Website check my bloghop over to these guys check my blogwhy not check here

    SvarSlet