tirsdag, marts 05, 2019

Hvorfor har vi aldrig været her før ...?

Det spurgte vi hinanden om, da vi i lørdags tilbragte nogle timer i badeland i Søhøjlandet i Gjern. Kun et kvarters kørsel herfra.
Anledningen var, at min ex-mand havde fødselsdag, og han havde inviteret børn og børnebørn. I den sammenhæng hører jeg også med, og det er så hyggeligt.

Børnene på 4, 7, 8 og 12 år havde en herlig legestund. Det havde vi voksne også.
Jeg fik svømmet en enkelt bane. Der var ikke rigtig anledning til at svømme baner. Men jeg fandt ud af, at jeg ikke helt har glemt mine færdigheder på dybt vand, som jeg øvede meget på for et par år siden. Jeg har ikke holdt det vedlige, og nu er der så meget andet, jeg bruger tid på. Men det kunne uden tvivl øves op igen.

Man måtte godt fotografere. Som livredderen sagde, så skulle det være ens egen familie, man fokuserede på, og hvis andre gæster klagede til ham, så ville han komme og sige det til mig.
Det var dog ikke ideelt fotoklima. Der var for fugtigt i luften, så jeg lagde ret hurtigt mit kamera væk.
Vi var i badeland et par timer og spiste efterfølgende frokost i restauranten.
Undenfor er der en spændende legeplads og aktivitetsområder, som jeg ikke så.
Mens små og store morede sig ude, kørte jeg hjem og købte boller, othello, kakao og forberedte et improviseret eftermiddags-fødselsdagsbord.




På en del af strækningen til Gjern, er vejen afmærket, så vi opfordres til at køre på midten. Det er ikke så tit, jeg møder den form for afmærkning. Max. hastighed er 60 km., så man kan godt nå at trække ud til siden, når der kommer en modkørende.

9 kommentarer:

  1. Åh, det lyder dejligt, at Søhøjlandet badeland er en god oplevelse. Vi har nemlig lige bestilt en weekend i maj med min familie. Familiens bedstemor fylder 80 og har inviteret børn, børnebørn og oldebørn. Vi skal 30 (!) afsted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, hvor bliver det dejligt med hele din store familie. Tænk at være 30! Oldemor må glæde sig rigtig meget over at se sine efterkommere. :-)

      Slet
  2. Det er et skønt sted - der har vi også været. Børn elsker den slags, og det gør vi voksne jo egentlig også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, det var hyggeligt at høre, at du også har været der. Ja, vi elsker det nok alle - både store og små :-)

      Slet
  3. Det er sådan en vej, vi har hvor vi bor. Det er en god ide, men hvor er der skræmmende mange, der ikke ser skiltene om, hvordan man kører på sådan en vej. Jeg forstår ikke, hvorfor så mange tror, de skal have den hvide stiplede linje under midten af bilen!

    SvarSlet
  4. Ellen, det giver ingen mening at køre med den stiplede linje midt under bilen. Det er tydeligt skiltet, hvordan man skal køre, så det ...
    Det må være skilteblindhed.

    SvarSlet