fredag, oktober 04, 2019

Jeg havde faktisk glemt det ...

Var det ikke fordi, der i går var en mail i min digitale postkasse fra Rigspolitiet, så ville jeg have haft glemt det øjeblik, da jeg kom kørende og blev ramt af en hurtig blitz. Blitz, troede jeg? Men jeg blev også i tvivl?
Det var d. 13. juli, og jeg var på vej over Mors for at komme til Vorupør. Over Salling og Mors er det tilladt at køre 90 km. i timen, bortset fra de steder, hvor en sidevej fører ud til hovedvejen. Der er den tilladte hastighed 70. Det kan være svært at huske at få bremset ned, det er nemlig ikke nok at slippe speederen.
Jeg nåede lige at blive lidt nervøs eller i hvert fald spændt, da jeg så overskriften på den mail. Men det var altså en bøde på 1500 kr. Så det var en blitz, jeg havde oplevet d. 13. juli. I dagene efter gik jeg og snakkede om, hvorvidt jeg ville få en bøde? Om jeg havde kørt for stærkt? Men efterhånden som tiden gik, tænkte jeg, at enten var det ikke en blitz, eller også kørte jeg ikke for stærkt. Det, der undrer mig mest, er, at der er gået så lang tid, inden jeg bliver præsenteret for bøden. Ifølge målingen kørte jeg 88, der hvor jeg måtte køre 70, så det er selvfølgelig fair, jeg får en bøde. Og jeg vil helt sikkert lægge ekstra meget mærke til skiltene, når jeg om en uges tid kører den vej igen. Så har jeg lært det!
Mine piger gik til karate, da de var teenagere, og de var rigtig dygtige. Jeg overværede aldrig træningen, for de var jo så store. I går fulgte jeg Christian til træning og sad oppe på balkonen sammen med en del andre forældre og bedsteforældre.
Det er et stort hold, og det var lidt svært at holde øje med 'den udvalgte', så jeg sad og læste. Efterfølgende fik jeg at vide, at det var lidt skuffende, at jeg ikke kiggede ned på ham, når han kiggede op.
Jeg har heldigvis dokumentation for, at jeg har haft løftet øjnene fra mit læsestof, for jeg har, om ikke mange, så flere billeder.
Mon der er usædvanlig mange rønnebær i år? Jeg synes, jeg ser så mange af de flotte røde, lysende bær. Bøgetræerne kaster rigtig mange bog for tiden.
Det er en dejlig tid med høstfarver og afgrøder.

2 kommentarer:

  1. Åh, det var synd med bøden, Betty.
    Det er nemlig en dejlig tid med høstfarver og afgrøder. Vi har flere rønnebærtræer, der lyser op med de smukke røde bær.
    Du må kigge lidt mere på Christian, næste gang du er med til karate :-)

    SvarSlet
  2. Madame, det er så ærgerligt at være uopmærksom på den måde.
    Dejligt med rønnebær.
    Ja, jeg må kigge lidt mere på ham næste gang :-)

    SvarSlet