lørdag, oktober 12, 2019

En dejlig lørdag.

Jeg så noget i skoven i dag, som jeg syntes var helt fantastisk.
På et lagerpladslignende sted, lå der forskelligt træ. Noget under en pressening, andet lå frit.
Lige midt på en gammel gren, der var dækket af mos og lav, voksede et lille bøgetræ. Er det ikke utroligt, det kan vokse, hvor er er så lidt at vokse i.
Det lille bøgetræ får selvfølgelig ikke et langt liv under de omstændigheder. Jeg sidder og undrer mig over, hvorfor jeg ikke tog det med hjem og gav det en plads i haven :-)

Min benved står så utrolig flot.

 Jeg er ikke hjemme de næste fire dage, og eftersom jeg har set naboens benved har tabt sine blade, så ville jeg have et billede i dag, hvis de nu skulle være faldet af, når jeg kommer hjem på torsdag.

Jette og jeg har spist frokost på Silkeborg Bad og set noget af udstillingen 100% Fremmed, der åbnede i dag.
Når jeg skriver, 'vi så noget af udstillingen', så er det fordi, det er en meget omfattende fortælling med de 250 smukke fotografier af mennesker, der bor her i landet,  men kommer fra vidt forskellige områder i verden. Der er stof til mange besøg på "Badet".

7 kommentarer:

  1. Det går stærkt derude i naturen, ændringer i farverne, ændringen fra lukkede trækroner til mørke tomme grene. Derfor er det med at være der i øjeblikket.
    Dejligt at have nogle timer tilgode med udstillingen 100% Fremmed.
    God tur til dig, det er vel efterårsferie du er på vej på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det går rigtig stærkt med farveændringer i naturen. Det er så smukt. Ja, jeg er på efterårsferie :-)

      Slet
  2. Efteråret er smukt og får os til at nyde naturen inden den forhåbentlig dækkes med sne for at genopstå til foråret.

    SvarSlet
  3. Lene, jeg nyder farverne, duftene og luften så meget her om efteråret. Ja, der må godt komme et lag sne :-)

    SvarSlet
  4. Benveden er vel nok smuk - sikke en farve. Og udstillingen lyder meget spændende. Jeg håber, du får set alt det, du mangler.

    SvarSlet
  5. Madame, ja vinget benved har en virkelig smuk efterårsfarve.
    Jeg skal nok nå at se det hele :-)

    SvarSlet