tirsdag, april 21, 2020

En mandag med mere åbning.

Det var en usædvanlig mandag i går, da der blev lukket op for små liberale erhverv.
Der var kø udenfor frisøren. om formiddagen.

Jeg trænger også til at blive klippet, men har vænnet mig til at bruge et par spænder for at holde håret på plads, hvis det blæser. Men en af dagene skal jeg have ringet til min frisør og høre, hvordan det går hos dem.

De fleste butikker i gågaderne var åbne. Der var også pænt med mennesker. Havde aftalt med Ingrid, vi skulle mødes på Torvet med medbragt kop og te i termonen. Det var hyggeligt at sidde der i solskinnet, og i løbet af en times tid kom fire fra seniorkoret forbi. Det var hyggeligt at ses og blive opdateret. Èn havde haft et længere covid-19 forløb, men havde det godt nu.

I Christians klasse har de taget det gamle boldspil op, hvor man spiller bolden op på muren og gør en øvelse, inden man griber bolden. Jeg kender den godt fra min barndom, men jeg ved ikke, om den har et navn? I Mattias' klasse sjipper de. Han er begejstret. Det er dejligt, det er så godt vejr, når børnene skal være så meget som muligt ude.

2 kommentarer:

  1. Jeg kan også huske legen med bolden, men ikke hvad vi kaldte den, desværre.
    Og sjippe, ja - det kan være, de gamle skolegårdslege får en renæssance. Kan du også huske, da vi hoppede i elastik? Det syntes jeg var sjovere end at sjippe.

    SvarSlet
  2. Ellen, jeg mener ikke, vi havde noget, der hed at hoppe i elastik? Men vi sjippede meget. Både med hver vores sjippetov, men også med to, der holdt i hver sin ende af det udspændte sjippedetov og svingede det rundt, mens en eller to hoppede.
    Hvor var det sjovt. Ville ønske, jeg stadig kunne, men den tid er forbi :-)

    SvarSlet