søndag, april 19, 2020

Glæder sammen og hver for sig.

Mit Victoria-blommetræ giver mig så mange glæder. Især nu da det blomstrer helt eventyrligt.
En anden glæde er, når blommerne modnes i aug/sept.

Engang for ca. 20 år siden, var det sådan et lille træ.
Det bar blommer allerede året efter, det var plantet.
Her er træet nok ca to år.












I fredags købte jeg en parasol. Det har jeg tænkt på længe. Ikke fordi det er strengt nødvendigt. Min overbos altan skygger meget på min terrasse, og solen kommer først til mig ved 16 tiden. Men jeg forestiller mig, den ville kunne skærme for vinden. Og for indblik. Men efter mange år er jeg nu så vant til, at min terrasse er som en udendørs cafe med udsigt og indblik. En parasol ser også lidt hyggelig ud. Så jeg kørte over til Jysk, og med personalets hjælp kom både parasol og fod ind i min bil.
Min svigersøn ville bære det hele op på terrassen og sætte det sammen. Hele familien kom cyklende. Det er første gang siden lock down, de er så tæt på at være inde hos mig. Vi sad ude og spiste is.
Det viste sig, at parasollen er for stor! Øv. Sådan er det, når man ikke gør sit hjemmearbejde.
Nu er jeg i tvivl, om jeg overhovedet vil have en.

Jeg var i Bilernes Hus for at få skiftet til sommerdæk i onsdags. Der bliver sprittet godt af ved disken, hvor jeg afleverer nøgler. Og blyanten, jeg skulle bruge til at kvittere med, blev også sprittet af. Det er fint, men det var ikke det rigtige, som skal være baseret på enten ethanol eller isopropylalkohol. Nu er jeg heldigvis ikke spritpoliti. Jeg tror meget på den grundige håndvask, men bruger også sprit, som jeg før har skrevet om.
Hos den kurdiske brugt-cykelhandler er der ingen sprit men lutter venlighed. Min cykel har fået ny saddel og nyt dæk på forhjulet, styret er justeret op og sædet sat ned. Som med parasollen har jeg også tænkt ... Skal citybike modellen skiftes ud med en bedstemormodel? Det ville betyde, jeg kunne sidde mere opret, men jeg cykler ikke så meget. Nu vil jeg se, om cykelglæden bliver så stor efter reparationerne, så jeg måske vil cykle mere.

Jeg har været til terrassekaffe hos Ingrid. Den sorte skønhed her holdt os ved selskab.

Trine og jeg var en tur rundt i Mindeparken i fredags og allerede da, var de to store træer tættest på Kongevejen ved at afblomstre.

D 31. marts var de sprunget ud, så det passer nok, at de blomstrer ca tre uger.





Det store magnolietræ var sprunget ud og nogle rhodondendro.

Der er så smukt. Jeg har slet ikke lyst til at gå hjem.
Vi har været meget heldige, vejret har været så fint, de gange vi har været i Mindeparken for at følge foråret.

2 kommentarer:

  1. Dejlige billeder med fornemmelse af forårets indtog i Danmark.

    SvarSlet
  2. Lene, ja foråret er virkelig i fuld gang.

    SvarSlet