søndag, februar 08, 2009

En søndag formiddag

I Århus ligger Kunstmuseet og Musikhuset ved siden af hinanden. Mit ærinde var i Musikhuset, men jeg kunne ikke stå for fuglehusene, der hænger så flot op mod museets glas og stål og mursten. I Musikhuset var der masterclass for sangere fra Konservatoriet. Jeg har tidligere set noget lignende i fjernsynet, men havde lyst til at overvære det i virkeligheden. Der var kun en lille gruppe tilhørere. Det var spændende at være tæt på og opleve den intense stemning, nervøsitet, og røde kinder. De var dygtige, de unge studerende, der stillede sig op og sang. Der var ikke en vejrtrækning eller lille detalje i udtalen, som ikke blev observeret og rettet. Jeg blev som altid imponeret over, at små mennesker kan huse så store stemmer.
Roger Vignoles er en af verdens bedste akkompagnatører og fortolkere af lied repertoiret og en efterspurgt underviser, der afholder masterclasses over hele verden.
I maj er der koncert med mezzosopranen Cecilia Bartoli i Århus. En billet koster kr. 1.270.
Med den pris vil jeg ikke være at finde blandt publikum!
Men hvem ved, måske bliver en af de studerende, jeg hørte i dag, en berømt operastjerne?
Nå, men således opløftet, var jeg bagefter til en dejlig frokost hos Henriks datter og svigersøn.
Min tv-aften sluttede med "Livvagterne". Jeg synes, det er godt, at kun 2 afsnit hænger sammen, så bliver jeg ikke så bundet.
Jeg hader en serie på 20 afsnit, som jeg bliver afhængig af!
Jo, jeg kan selvfølgelig optage dem og se dem senere. Men det er ikke det samme! Der er noget aktualitet, der forsvinder.


5 kommentarer:

  1. Det må have været en spændende oplevelse denne masterclass og mulighed for at høre noget godt musik. Jeg må nok sige at billetprisen til Bartolikoncerten er lidt meget pebret!

    SvarSlet
  2. Emmaline, det er spændende at være i det rum, hvor det sker.

    SvarSlet
  3. Jeg synes lige som Emmaline, at det må have været en dejlig oplevelse med masterclass'en, Betty.
    Og lige som dig sætter jeg også stor pris på, at 'Livvagterne' kun er i to afsnit ad gangen :-)

    SvarSlet
  4. Så er vi lige enige om et par ting, Madame :-)

    SvarSlet
  5. Jeg har været i musikhuset en engel gang,kunstmuseet har jeg besøg et par gange det er meget flot både udvendig og indvendig.

    SvarSlet