torsdag, maj 07, 2009

So ein Ding.....

Under parolen "so ein Ding muss ich auch haben" og stærkt inspireret af ældste, som er lidt af en ekspert på området, er jeg hoppet på smoothie vognen.
Jeg kan 2 forskellige!
Her en lidt syrlig og meget frisk udgave:
3 dl. kærnemælk
2 bananer
saft og reven skal af en halv citron
en håndfuld citronmelisse
og så en tur i blenderen.
Voila Den anden er mere dessertagtig med cacao:
en banan
mælk eller soyamælk i passende mængde
en skefuld god økologisk kakao
en skefuld peanutbutter,
blendes til cremet konsistens.

Jeg ved ikke om smoothies bliver en stor sag hos mig. Ulempen er blenderen, der skal rengøres, og eftersom jeg ikke har problemer med at spise frugt og grønt, så.....
Men jeg er forbavset over så velsmagende, de er, uden der er brugt sukker. Også den med citron og kærnemælk.
Og så har jeg halshugget mine tulipaner som anbefalet af Badut i går!

4 kommentarer:

  1. Ich habe auch so ein Ding und ich liebe es.... ja jeg kan faktisk mange opskrifer på smoothies, det er en rigtig dejlig måde at starte dagen¨på, bare man kunne slippe for den forbandede rengøring af blender dyret bagefter .

    Knus og god aften

    SvarSlet
  2. jeg har lige prøvet at lave en af frossen frugt, A38, banan og presset apppelsinsaft, i håb om at få sønnen til at spise lidt. Ellers har jeg ikke prøvet det. for vi spiser også meget frugt.

    SvarSlet
  3. Pernille, det er nok en god måde at starte dagen på, men du hænger på blenderdyret :-)

    SvarSlet
  4. Lene, det lyder lækkert og det er nok perfekt til sønnen, der ikke har så meget appetit. God bedring til ham.

    SvarSlet