tirsdag, august 18, 2009

Daghøjskole.

Årets daghøjskole her i byen er i gang. Dagen i går sluttede med et spændende foredrag af Brian McGuire, der har forsket i og skrevet bøger om Middelalderen. Det blev helt tydeligt for os, at Middelalderen ikke var mørk, som der tit siges, men at der fandt stor udvikling sted, også dengang. Det er meget inspirerende at lytte til et menneske, der har en stor viden og passion.
I dag er det noget helt andet. Jeg glæder mig til dagen, der står i musikkens tegn.

4 kommentarer:

  1. Kære Betty
    Det lyder altså interresant med en daghøjskole!
    Hvor mange dage i ugen er du afsted til skolen, og hvor mange "fag" skal man igennem?
    Ja jeg er lidt nysgerrig!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  2. Kære Betty,
    Jeg håber du har haft en vidunderlig dag. Jeg så i dit program, at eftermiddagen slutter med Mogens Wenzel Andreasen og jeg glæder mig til at høre hvordan hans foredrag har været. Tidligere (da jeg havde adgang til danske biblioteker) slugte jeg hans bøger.

    SvarSlet
  3. Kære Betty

    Der sker da rigtige mange spændende ting på den daghøjskole, det må da være kanon at gå på !

    Håber at du nyder det

    Knus

    SvarSlet
  4. Kære Vibeke, det er kun i denne her uge, og der er et program med 3 foredrag hver dag, så det er ikke noget jeg vælger. Men det er et godt sammensat program.

    Kære Annette, det har været helt utrolig inspirerende at høre Mogens Wenzel. Han fortalte ikke om sit forfatterskab, nævnte kun lige bogen "Hildegard". Det handlede om klassisk musik fra den tidlige gregorianske sang og op gennem tiden. På vejen hjem var jeg på biblioteket og låne noget af Listz og Mahler. Og hans bog "Hildegard"

    Kære Pernille, det er så dejligt at få input fra sådan nogen passionerede mennesker, som vi har mødt i dag

    SvarSlet