tirsdag, august 04, 2009

På falderebet.

På falderebet inden den lille tur til Norge, er der blevet ryddet op i haven i dag. Det er da utroligt, så mange blommer, der er angrebet af blommelarven. Jeg har tyndet ud, men der bliver stadig en rig høst.
I et skyggefuldt hjørne på terassen plantede jeg for nogle år siden en rådhusvin. Den har en helt fantastisk grokraft. Flere gange om sommeren klipper jeg den for at holde den i en højde, jeg kan nå, og for ikke at blive helt skult og tilgroet.
På det gamle rådhus har rådhusvinen helt bemægtiget dig den ene side af huset.Vi skal hjemmefra kl 04.30 for at komme fra Tirstrup til Kastrup, hvor vi så skifter til flyet til Bergen.
Så jeg må hellere komme i seng. Fra Bolzana forlyder det, at der bliver hygget igennem.
Der bliver en lille blogpause på 4-5 dage.

2 kommentarer:

  1. ha en rigtig god tur. Jeg håber på godt vejr til jer i Bergen :-)

    SvarSlet
  2. Jeg håber, du har haft en rigtig god tur. Norge er noget af det smukkeste, man kan opleve.

    Min egen far stoppede også rejseriet, da han nåede samme alder som din Henrik. Det var vist ikke så meget lysten der manglede, nok nærmere energien. Men det er da fint, at hans døtre kunne lokke Henrik med alligevel.

    SvarSlet