tirsdag, august 07, 2018

Jeg savner morgenfruerne.

Jeg savner mine morgenfruer i bedet under blommetræet. De sår sig selv år efter år og plejer at passe sig selv.
I år ser det meget trist ud. Jeg har vandet lidt sporadisk. Men jeg har været væk nogle gange i løbet af sommeren, og da har min nabo (87 år) vandet mine krukker og altankasser. Jeg synes, det er for meget at bede hende om at vande i haven også. Og endelig vil jeg satse på de mere tørketålende planter og blomster fremover.
Sådan ser mine morgenfruer ud i dag.

Den femte august sidste år var der anderledes liv i planterne og farverne under blommetræet.
Jeg gentager mig selv igen, igen: Jeg ønsker regnvejr.

5 kommentarer:

  1. Det bliver spændende, hvordan næste sommer ser ud rent vejrmæssigt. Der var i hvert fald ikke tørt og varmt sidste år, så det kan jo være, det er en enlig svale.

    SvarSlet
  2. Vejret er en underlig størrelse. Et samtale emne de fleste dansker berører, ofte er det første skridt til et bekendtskab, måske endda til et venskab.
    Jeg må tilstå, det har været en nydelse ikke at skulle have plænklipperen frem.

    SvarSlet
  3. Det skal bare helst være en enlig svale med denne sommer, selv om dommedagsprofeterne allerede har kronede dage :-)
    Alt er ynkeligt at se på, også selv om man vander. Der er simpelthen for meget og for varmt solskin til de arme planter.

    SvarSlet
  4. Jeg tror ikke, vi får så tør en sommer igen. Og det er nu dejligst, når naturen står frodigt i modsætning til i år.

    SvarSlet
  5. Eva, Karin, Ellen, Gitte, tak for jeres kommentarer om det varme vejr.
    Lige nu regner det - hurra for det :-)

    SvarSlet