fredag, august 31, 2018

Der sker noget ...

Der sker noget for enden af min vej. Det er faktisk et sted, der tit sker noget, for der ligger boldbanen, der hører til Langsøskolen.
Men i går var der ikke meget plads tilbage til skolebørn og boldspil.

På mandag kommer Dronningen på officielt besøg her i byen.
I den anledning kommer også  Garderhusarregimentets hesteskadron, som skal køre dronningen i karet.
Der er allerede stillet teltstalde op.

Søndag eftermiddag vil der være åben stald henne på boldbanen.
Der vil være mulighed for at tale med husarerne, se materiellet og komme helt tæt på hestene.
I den sidste time af arrangementet, vil de lokale rideklubber, Den Kongelige Stald-Etat og Hesteskadronen (forskel på de to?) gennemføre en opvisning. Her vil man bl.a. kunne se, hvordan husarerne kæmpede i krig engang.
Der er vist et par 6 -7 årige drenge, der vil være interesseret.

Christian og jeg var henne at tælle bokse i går.

Han talte 32 bokse i et telt, og der er to telte. Altså må der være plads til 64 heste.

Det er spændende, hvornår de ankommer. Måske allerede i morgen? De skal vel have lidt tid til at vænne sig til nye omgivelser?














Efter ønske fra Christians forældre, har vi lavet lidt om på hentedagens pandekageritual. De synes, han spiser for mange pandekager.
Derfor skal han have en rugbrødsmad først, når vi kommer fra skole. I går var det med ristet torskerogn.
Så mens han rører dejen sammen, rister jeg torskerogn og finder rugbrød frem.
Og jeg begynder at bage pandekager, mens han spiser. rugbrød.  Dejen deles i to portioner, hvoraf den ene portion bliver til dagens fire pandekager - en til mig og tre til ham. Den anden portion sættes i fryseren til næste uge.
Hvad skal vi så lave næste gang, når vi ikke skal røre dej?

Det nederste billede er lårbenet fra en kylling, vi spiste i mandags. Vi koger det og piller brusk og alt mulig småfniller af. Tilsidst fik knoglen et lille opkog i vand tilsat brintoverilte, og den blev snehvid og fin.

3 kommentarer:

  1. Så fedt med besøg af de mange heste. Det bliver da sjovt at se.
    Jeg synes, I laver så mange hyggelige ting sammen, du og børnene.

    SvarSlet
  2. Eva, det er noget, vi går op i - det med hestene :-) :-)
    Det er vældig hyggeligt at lave noget sammen med små børn. Måske er jeg lidt barnlig? :-)

    SvarSlet
  3. Det lyder så spændende med besøg af alle de heste, med deres ryttere.
    Jeg kan godt se pointen med mængden af pandekager som hovedmåltid, og undren over der nu er dej til 2 gange.

    SvarSlet