fredag, august 03, 2018

I går var en dag fuld af dejlige oplevelser.

Morgenstemning ved stranden i går.


Krabbefiskerne er lige kommet ind.

Jeg nød stilheden og naturen.














Senere på dagen kørte vi til Hanstholm.

Vi spiste frokost på Madbaren, som i løbet af få år er vokset til et meget velbesøgt spisested.

I mange år var her Restaurant Pynten, som kun var åben om sommeren.
Dengang var det ikke svært at få plads.
Nu skal vi bestille bord i god tid.





Mens vi ventede på maden.

Christians medbragte lego er altid populært.













Johanne havde brug for lidt mere aktivitet i ventetiden.


Der er et fint stisystem omkring Pynten, hvorfra der også er en storslået udsigt over havnen og havet.









Da maden endelig kom, blev vi alle glade.
De fleste af os havde valgt noget med fisk.
De meget små burgere med pommes frites er populær hos børnene.

Der blev også spist en veggie-burger.






Sidst på eftermiddagen var vi nogle, der var en tur i bølgerne.



Det er helt perfekt, at man kan gå fra Havbadet, og efter få skridt er vi i det rigtige Vesterhav.

De, der ikke ville bade, tog fiskestængerne med ud på molen, der ses i baggrunden.






Ved solnedgangstid mødtes jeg på bænken ved Signalhuset med min kusine og hendes mand. De kender en masse mennesker i kraft af deres (tidligere) arbejde som udlejer af service til festarrangementer og som kørelærer. Thomas har vist lært de fleste gamle thyboer at køre bil, incl min far og mor.
De var enige med mig og andre vi mødte, at aldrig har der været så mange mennesker på ferie i Vorupør.
Vi gik de få skridt hjem til min lejlighed og drak kaffe og nød min kusines nybagte kage.

Og sådan forsvandt en dejlig feriedag i mindernes bog.

















6 kommentarer:

  1. Ih hvor du altså bare hygger dig i din ferie. Børn, børnebørn og også øvrig familie.
    Så findes der ikke meget bedre ferier :-)

    SvarSlet
  2. Ellen, ja det er hyggeligt med den ferieform, der indbefatter de nære og kære.

    SvarSlet
  3. Det er så vidunderligt vi Vesterhavet. Denne dejlige oplevelse med fiskerne der røgter garn, hyggestunden på bænken, i havet, på Madbaren. Og at du så har alenetid, i selskab med børn, børnebørn, kusine, familie er en gave i sig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, vi har virkelig hygget os, og jeg er glad for den alenetid, som lejligheden giver mig.

      Slet
  4. Jeg tror I er virkeligt gode til at nyde jeres ferie. Du har sådan en fin opmærksomhed på det gode.

    SvarSlet