lørdag, juli 13, 2019

Ferie.

Sidste sommer boede jeg for første gang i den lille to-værelses lejlighed for mig selv. Det fungerede rigtig godt, og jeg reserverede den allerede dengang til uge 29 i år. Jeg ville også gerne have haft uge 30, men den var optaget. Min børnefamilie er her i Vorupør i begge uger.
Det er dejligt at komme til et kendt sted og pakke ud og vide, hvor alting er.
Udsigten til parkeringspladsen er fra køkkenvinduet. Soveværelset ligger ved siden af og har omtrent samme udsigt.
Jeg har opdaget, at der er strandfest fra torsdag og ugen ud med et stort telt på parkeringspladsen og musik til ud på de små timer.
Jeg har forsynet mig med ørepropper!
Der er kun kort afstand over til p-pladsen, så jeg er spændt på, hvordan det bliver.
Jeg kom sent herop i dag, fordi jeg skulle klippe græs og ordne haven lidt, inden jeg kørte hjemmefra. Min plan i går var, at jeg skulle have gjort det, da jeg kom hjem fra min vagt på Silkeborg Bad, men da blev jeg inviteret ud til Mattias. Så tænkte jeg, at jeg kunne gøre det om aftenen, når jeg kom hjem. Det er lyst til sent. Men da var jeg for træt. Det blev iøvrigt ikke hverken torden eller skybrud, som der var blevet spået. Måske var det andre steder?
Så det blev til et par timers havearbejde i dag. Det var virkelig varmt. Og tørt. Mine bregner har lagt sig ned, selv om der er ret skyggefuldt, der hvor de står.
Jeg arbejder ikke godt i varmen, så det gik langsomt. På et tidspunkt overvejede jeg, om jeg skulle vente til i morgen med at køre. Men efter et hvil hen på eftermiddagen besluttede jeg at komme afsted. Heldigvis er der klimaanlæg i min bil - det har jeg kun haft i to år, og det er helt uundværligt. Jeg havde bukser og t-shirt på i tyndt stof, men da jeg kom til Vorupør var der hundekoldt. Det havde været overskyet og blæsende hele dagen.
Et par billeder fra i går fra Silkeborg Bad.
Det ses ikke, men de store lindetræer blomstrer nu og de sender en helt vidunderlig duft ud.










Keramikken her er lavet af Sverre Tveito Holmen, som også står bag de sjove vaser i Kunstcentrets cafe.



Nu vil jeg gå i seng, og så er jeg spændt på vejret her i VØ i morgen.

9 kommentarer:

  1. Jeg håber, du får et par dejlige ferieuger, og at strandfesten ikke bliver med for larm. Det var en god idé at forsyne dig med ørepropper! Det lyder hyggeligt, at din børnefamilie er i Vorupør i begge uger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, det går sikkert fint med strandfesten :-) Og nattesøvnen. Jeg er ikke begejstret for at bruge ørepropper. Måske bliver det slet ikke nødvendigt.

      Slet
  2. Rigtig god ferie til dig i dejlige Vorupør. Godt du fik klaret haven, så kan du rigtig nyde havet og din familie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne. Ja, nu kan jeg nyde feriedagene.

      Slet
  3. Rigtig god ferie med forhåbentlig god nattesøvn

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene. Det går nok med nattesøvnen :-)

      Slet
  4. God ferie.
    Det er ikke så ringe at lytte til fest, og vide, at man ikke selv vågner op med tømmermænd:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva. Det var en god vinkling - at lytte til fest uden at få tømmermænd :-) :-)

      Slet
  5. God ferie til jer alle.
    Klimaanlæg er godt at have i en bil. Jeg havde det ikke, da jeg arbejdede, så det var sommetider en sej tur hjem, hvis motorvejskøerne var slemme. Hvad de næsten altid var ...
    Ørepropper er også godt. Jeg skal til at have et sæt i tasken altid, for jeg glemmer dem altid, når vi skal flyve langt.

    SvarSlet