torsdag, juli 11, 2019

Ørnsø rundt.

I går var vi på pigetur rundt om Ørnsø. Eller som vi kaldte det: Safari. Der er så mange insekter og planter at få øje på.

Den obligatoriske madpakke og drikkedunk var med, og en spisepause gør godt for både voksne og børn.












Ruten rundt om søen fører os forbi Silkeborg Bad, og eftersom det er ferie, er der lidt friere adgang til is, som her indtages på en lidt alternativ måde.

I cafeen er bordene pyntet med de sjove vaser, der også ses på hylden bagved.
Jeg tror, det er en norsk kunstner. Det finder jeg ud af i morgen, når jeg har vagt.
Prisen overraskede mig. De koster mellem 1700 og 2000 kr.


Den 22. april gik jeg turen sammen med min bror og svigerinde, og vi snakkede om, hvordan det hele ville grønnes, når det blev sommer.
Der bliver ikke ryddet op i den del af skoven. Udgåede og væltede træer for lov at blive, hvor de er.
På billedet nedenunder ses, hvor grønt, det er blevet nu.
Man kan stadig se lidt af den ene af de to stammer, der er væltet på tværs.

Det var en fin tur. Min skridttæller viste 6,5 km, som er 11.325 skridt.
Jeg har været træt i dag, men har været til cirkeltræning og gjort rent og ordnet vasketøj. På lørdag går turen nordpå til nogle feriedage i Vorupør, men først en vagt på Silkeborg Bad i morgen.


2 kommentarer:

  1. Det er simpelthen skønt med den slags feriedage for børn også. Man kan jo sagtens opleve noget "derhjemme".

    SvarSlet
  2. Eva, der er nemlig meget at opleve hjemme :-)

    SvarSlet