fredag, juli 12, 2019

God morgen, lille land ... (nr. 30)

Der er så stille og fint ude i haven her til morgen. Stilheden er særlig markant, fordi jeg bor ud til en skolevej med meget trafik til daglig ved otte-tiden.
Min regnmåler siger, der er faldet fem mm. regn i løbet af i går og i nat. Den slags regn, der kommer som et blidt brusebad, og som jeg gerne vil have mere af.
Men nu siger vejrmeldingen, at der lokalt er risiko for torden og skybrud fra kl 13 - 19. Der kan falde mellem 15 og 25 mm. regn. Jeg havde ellers planer om græsklipning og oprydning, inden jeg tager på ferie. Jeg har først fri på Silkeborg Bad kl 13.30, så det er spændende, hvad eftermiddagen bringer.

Hvordan kan en snegl mon undgå, at der hænger visne småblade fast under den, når den bevæger sig i sådan et terræn?
Man skulle tro, alting ville sidde fast eftersom den efterlader et slimet spor?





Jeg elsker morgenfruerne, der blomster så villigt og selv sørger for næste års blomstring.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar