torsdag, marts 05, 2020

Bare en lille forkølelse.

Ja, det er uden tvivl en almindelig forkølelse, jeg har. Allerede i dag er jeg nærmest frisk igen. Jeg har ikke haft ondt i halsen, bare hovedpine og en masse snot. Panodil, appelsiner, te på ingefærrod, almindelig te, hyldebærpunch er blevet spist og drukket i rigelig mængde. Jeg har også hver aften taget et overskåret løg med i soveværelset og har ikke hostet ret meget om natten. Ved ikke, om det er derfor? :-)
Ugen er snart gået - uden mit tirsdagsbad og uden træning. Det har jeg faktisk haft det godt med, selvom jeg ikke er meget for at indrømme det ... Måske træner jeg for meget,? når jeg nu kan konstatere, at jeg kun har meget lidt ondt i knæ og lyske efter sådan en passiv uge.
Jeg havde tænkt, jeg skulle til træning i morgen. men Mattias har ondt i ørerne, så jeg kører ud til ham om formiddagen, og senere henter jeg Chr. i skolen.
I går oplevede jeg et kært menneske, som jeg er på kram med, indikere, at vi skulle holde afstand.
What? Er den - coronaen - rykket så tæt på?
Jeg kan se på tv, den er meget tæt på. Det er ligesom så uvirkeligt. Jeg synes, det er meget bekymrende, hvordan personalet på sygehuse og plejehjem skal kunne klare dagligdagen, når vi ved, de er meget pressede i forvejen? Hvis der så mangler en kollega eller flere i 14 dage, hvad så? Vil der efterhånden være flere mennesker i isolation og karantæne end "udenfor?" Og hvornår holder det op?
Det ved vi ikke. Det vil tiden vise.

Jeg har været til hyggelig fødselsdagsfrokost i dag. På hjemvejen tog jeg en lille omvej for at komme over Gudenå i Resenbro.
Det er helt vildt så meget vand, der er.
Her begynder Trækstien eller Pramdragerstien, som den også hedder. Den går langs Gudenå fra Silkeborg til Randers. I sommeren 2019 blev stien genindviet efter en omfattende renovering, hvor den var blevet hævet, så man kunne gå strækningen tørskoet.
Nu er stien fuldstændig forsvundet.
En sti er selvfølgelig et lille problem i forhold til de mange husejere, der står med fødderne i vand.

En sommerdag på Trækstien,







Langs med Gødvad Mælkevej var der dannet en sø, hvor et svanepar havde fine forhold, men vejen ind til gården står under vand.



1 kommentar: