torsdag, oktober 15, 2009

En bil-dag.

Sidste gang, jeg meldte mig til det her kursus, var det overtegnet. Men i dag lykkedes det mig at komme med og få genopfrisket teorien og øvet kørefærdigheder på både våd og isglat bane. Det er Silkeborg Kommune, der tilbyder seniorbilisterne sådan en dag for det symbolske beløb af 100 kr.
På forhånd var jeg lidt nervøs, men det værste der kunne ske var at køre ind i en kegle eller et springvand. Og det gjorde jeg så et par gange.
Det var lærerigt, men også godt at få bekræftet, at man ikke kører helt dumt.

5 kommentarer:

  1. Det har jeg altid drømt om at få lov at prøve! Altså ikke at køre ind i en kegle, men at køre på sæbevand.

    Om vinteren kan man køre ned til Tisvildeleje Strandparkering og øve sig i udskridninger. Det er godt at gøre, når der er mulighed for det.

    SvarSlet
  2. Hvor må det have været spændende at prøve, det kunne jeg godt tænke mig. Det er som du skriver også godt at vide, at man ikke opfører sig helt tosset i trafikken.

    SvarSlet
  3. Det var en supergod idé, Betty! Gad vide om den mulighed findes over hele landet?

    SvarSlet
  4. Jeg vil håbe Viborg kommune give det samme tilbud,så vil jeg ihvertfald tage imod det.

    SvarSlet
  5. Doanald, det er rigtig godt at kunne øve sig på sådan en forladt parkeringsplads, som I har i Tisvilde.
    Jeg vil prøve at finde et sted i industrikvarteret en søndag. Jeg synes nemlig, vi fik øvet for lidt.

    Annette, det var spændende at prøve. Nu hører det med til undervisningen, når man tager kørekort. Det gjorde det ikke for mange år siden.

    Madame, det er en god ide. Jeg ved ikke om det findes andre steder.

    Conny, det foregik på køreteknisk anlæg i Viborg.
    Der er en fin bane.

    SvarSlet