torsdag, oktober 22, 2009

I blæst og kulde.

Dagens fotosafari gik til Møgeltønder, Højer og Højer Sluse.
Jeg har taget over 100 billeder bare på den tur. Der var så mange indbydende indtryk, der råbte om at komme med mig hjem i mit fotoapparat.
Den lille by Højer var en overraskelse. Jeg har været der gansk kort før, men da var det byens berømte pølser, vi gik efter. Nu opdagede jeg alle de velbevarede gamle huse og de mange smukke døre, man også finder andre steder i Sønderjylland. Der er også en fin restaureret mølle fra 1857. Foran det hus, der var møllerfamiliens private bolig, er haven rekonstrueret med de gamle træer og blomster.
Nu skal mange af dagens billeder slettes. I morgen skal hver især vælge 2 af egne billeder, der evt. er tilskåret og behandlet, og som så skal printes ud og udstilles sammen med malerholdets arbejder.
Vi får sikkert en fantastisk fernisering. :-)

Der er mange spændende motiver i Møgeltønder.
Det smukke indgangsparti ved Schackenborg Slotskro.
Ude ved Højer Sluse var der overskyet og blæsende koldt, men de grå farver har deres egen skønhed.

4 kommentarer:

  1. Hvor er du god til at komme af sted til nye oplevelser. held og lykke med videre bearbejdningen af billederne :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder som om du får en masse ud af dit kursus. Glæder mig til at se resultatet.

    Vi boede i Højer, da vi var ovre for at se Sort Sol for nogle få uger siden.
    Den var hyggelig, ja, men desværre halvdød - lagde du mærke til de mange tomme huse? Det er lidt trist, at disse små byer langsomt er ved at dø.

    SvarSlet
  3. Tak Lene, ja det er spændende.

    Ellen, tænk dig, jeg lagde slet ikke mærke til de tomme huse. Men de har sikkert været der. Det er trist, når folk forlader de små byer.

    SvarSlet
  4. Hvor er det skønne billeder du viser os fra en smuk del af Danmark. Det er dejligt, at du føler at du får udbytte af dit kursus.
    Hav en rigtig god weekend.

    SvarSlet