søndag, oktober 11, 2009

Nu falmer skoven.....

Nu falmer skoven i parken omkring Kunstcentret Silkeborg Bad.
Da jeg var færdig med min vagt i eftermiddags, gik jeg en lille tur i parken. Der er vidunderligt sådan en dag med en svag kold sol, men mange farver i træer og buske.
"Århuspigen" er fra 1921 og en afstøbning af den originale af Kai Nielsen
"Le reitre" fra 1990 af Reinhoud.
"This is not an acorn" fra 2009 af Bjørn Kromann-Andersen.
Den store skulptur står her kun midlertidigt. Den er til salg for 270.000 kr. Ups, det er mange penge, men der er slet ikke plads til den i min have. Så pyt. Den kræver god plads.
"Vann Mann" fra 2002 af den norske kunstner Oddvar I.N.
Et lille sidde/spisehjørne i naturmaterialer.
På det ene "bord" er der serveret på den fineste måde.
Eller også er det bordpynten?
Naturen kan trylle på sjove måder.

9 kommentarer:

  1. Du er altså ret god til at formidle kunsten, Betty :-)

    Jeg er bare totalt betaget af den blå vandmand, og er også ret fascineret af agernet, der ikke vil være et agern.

    Mine havestørrelse eller mine midler rækker dog heller ikke til erhvervelse af nogen af værkerne.

    Hvis du skulle komme til Sydsverige, kan jeg anbefale et besøg på Wanås Slot, hvor ejeren har inddraget hele den store park og er par af de store bygninger til en meget stor og skiftende kunstudstilling.

    SvarSlet
  2. Jeg kan kun give Ellen ret i, at din måde at formidle kunsten på, den gør det interessant for læseren.
    Agernet er ret sjovt, meeeen 270.000 det er noget af en sum penge.
    Sidst, men ikke mindst så synes jeg at naturens kunst nu også er ret spændende.

    SvarSlet
  3. Sikke nogle dejlige billeder, Betty! Og når jeg bor langt fra Kunstcentret Silkeborg Bad er det jo herligt at kunne se det her hos dig.

    Naturens kunstværk er jo lige så smukt som de andre :-)

    SvarSlet
  4. Jeg elsker udstillinger med skulpturer i den fri natur - og som de står her i en efterårsskov er de ualmindeligt smukke, synes jeg.

    Jeg kan rigtigt godt lide den blå Vannmann!

    SvarSlet
  5. Tak for din ros, Ellen. Det lyder spændende med Wanås Slot. Det skal jeg huske, hvis jeg kommer på de kanter.

    Annette, tak. Det er en dejlig start på dagen at få gode kommentarer på bloggen.

    Og tak igen, Madame. Ja, jeg synes, de svampe er fantastisk flotte.

    SvarSlet
  6. Nille, det er spændende at gå på opdagelse i en park og finde ud af, hvad der skjuler sig bag træer og buske.
    Jeg synes også Vann Mann er flot.
    Forleden var der en gruppe børnehavebørn på besøg. De var omkring den skulptur rigtig længe. Det er også mystisk med alle de tynde vandståler der kommer ud overalt.

    SvarSlet
  7. Kære Betty
    Jeg læser altid dine indlæg, det er ikke altid at jeg kommenterer, men det er rigtigt hvad andre bloggere skriver, du formidler rigtig flot.
    Det ser ud til at det var en skøn og interresant tur, og det er sørme nogle flotte skulpturer men jeg er lidt vild med det naturen selv laver, dog er den blå vandmand ret interresant.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Tak for fremvisningen af de flotte skulpturer

    SvarSlet
  9. Conny og Vibeke, tak for jeres kommentarer

    SvarSlet