torsdag, oktober 01, 2009

Der blev en dejlig suppe.....

Der blev en dejlig suppe efter det gode råd, jeg fik af Vibeke: kødet pilles af kyllinge-resten og gemmes i fryseren til en salat, en sandwich eller en pie.
Skroget bruges til suppe.
Det mindede mig om min bedstemor, som altid lavede suppe på fjerkræ skrog.
Jeg brunede skroget, tilsatte skyen fra i går,(da vi ikke spiste sovs) lidt mere boullion og kartoffel-, gulerods- og pastinak-tern sammen med løg og nogle fed hvidløg. Uhm, det smagte godt.
Så nu vil jeg fremover undgå de neutralmarinerede kyllingebryst og bruge en hel kylling i stedet for.
Sådan er der masser af god inspiration i blogland!

3 kommentarer:

  1. Kære Betty
    Det glæder mig, og i dag er det altså også rigtig suppevejr.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  2. Årstiden er også til suppe. Ja i blogland er der inspiration af mange ting

    SvarSlet
  3. Vibeke, det er suppe sæson, kan man vist godt sige. Jeg følger med i, hvad du finder på :-)

    Manna, der er godt nok inspiration til mange ting - også håndarbejde, som ikke er min stærke side, men jeg synes, det er spændende at se, hvad du laver

    SvarSlet