onsdag, september 30, 2009

En aftale.

Selvom ældste og jeg bor tæt på hinanden og tit veksler ord i telefonen, så kan jeg komme i underskud med øjenkontakt.
Jeg havde derfor inviteret til spisning - kun os to. Mens jeg tændte lys, tænkte jeg, at jeg kunne da vist godt have fundet en blomst i haven. Det blev ikke nødvendigt at gå ud, for hun kom med gule roser i det samme.
Inspireret af Vibeke, havde jeg puttet en hel kylling i ovnen. Den blev ledsaget af et fad med rodfrugter og majskolber. Jeg har taget hul på efterårssalaterne med rødbeder og æbler i små strimler, lidt revet løg og en olie/eddike dressing smagt til med flydende honning, salt og peber.
Det smagte altsammen godt. Men hvad skal jeg nu finde på med det halve kræ???
Derfor falder jeg altid for de udskårne fileter.
Ældste er gået til sit kursus i girafsprog.
Jeg skal skrive referat fra dagens bestyrelsesmøde i Børns Voksenvenner.
Jeg skal da også se nyheder. Michelle må være kommet til København!

6 kommentarer:

  1. du skal da lave en kyllingesalat :-)
    Dejligt med besøg og smukke roser :-)

    SvarSlet
  2. Kære Betty
    Som jeg også har skrevet som svar på kommentaren hos mig, lav en tærte evt. med porre, tomat, timian, hvis der er mere kød, så brug det som fyld i en suppe, som du kan koge af skroget, sammen med nogle suppeurter, der er masser af muligheder.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Når man bor alene er det dejlig med selskab til spisning/hygge. jeg spiser jævnligt sammen med min familie, som bor skråt overfor.

    Vibekes kogebog bruger jeg også tit. Den passer så fint til en single, og så er jeg meget glad for alle hendes gode tip.

    SvarSlet
  4. Sikken en lækker middag I har fået. Dejligt at få sludret ansigt til ansigt alene engang imellem. Hav en god dag.

    SvarSlet
  5. Lene, det lyder som en god ide.

    Vibeke, man går aldrig fejl af dine gode råd.
    Min bedstemor lavede suppe på skroget - det tror jeg, jeg skal prøve. Tak for inspiration.

    Manna, det lyder hyggeligt med familien så tæt på. Vi har sommetider snakket om, om vi skulle spise sammen på en bestemt ugedag, men der kan tit komme noget i vejen, så det bliver mere tilfældigt.

    Annette, det var hyggeligt, og nu har jeg gode råd og kylling til migselv i flere omgange.

    SvarSlet
  6. Hvor er det dejligt for dig, at du har mulighed for at se i hvert fald din ene datter så tit. Det ville jeg også nyde i stor stil :-)

    SvarSlet