fredag, september 18, 2009

Ude af trit med virkeligheden.......

Jeg ved godt, jeg er lidt ude af trit med dagens virkelighed, når jeg skriver om filmen "Headhunter", som jeg så for et par uger siden.
De to bærende hovedpersoner, Lars Mikkelsen, som den mimikfattige, skarpe headhunter og Henning Moritzen, som den aldrende koncerchef, spiller deres roller rigtig godt. Om der er sådan et kynisk spil i toppen af erhvervslivet, som filmen så spændende skildrer, ved jeg ikke. Men jeg følte mig godt underholdt, og der var kun et enkelt slagsmål.
Værre var det, at der blev vist forfilm til aftenens premierefilm med Lisbeth Salander. Den er uhyggelig voldelig og blodig. Jeg skal ikke se den. Jeg fik nok af at læse bogen og se den første film.
Den 3. bog er jeg ikke nået langt ind i. Salander ligger stadig på operationsbordet. Men jeg er nysgerrig efter, hvordan det går hende, og får derfor også på et tidspunkt læst bogen færdig.
I aften kommer til til at handle om noget så ufarligt som "Vild med Dans". Det kan aldrig gå helt galt.
God fredag aften i blogland.

4 kommentarer:

  1. Hehe - jeg tror nu nok, at jeg hellere vil se Lisbeth Salander i 'Pigen, der legede med ilden', men pyt nu med det.
    Egentlig er det imponerende, at Henning Moritzen stadig kan. Eller er det en gammel film? Jeg kender slet ikke til den.

    SvarSlet
  2. Ellen, Headhunter er en ny film med Rumle Hammerich som instruktør, den havde premiere for ca en måned siden. Henning Moritzen har sagt, at det er hans sidste film, og jeg må sige, han slutter af i fin stil.
    God fornøjelse, når du skal se Pigen der legede...

    SvarSlet
  3. Åh...endelig en der heller ikke er vild med "Mænd der hader Kvinder". Jeg havde læst bogen, MEN kom kun igennem den, fordi jeg havde hørt så meget godt! "Pigen der legede med Ilden" har jeg ikke læst. Ser nok filmen, men kun fordi jeg har fri adgang til en biograf her.
    De 2 film er alt for voldelige og sexfiseret til min smag. I hvert fald den første.

    "Headhunter" kommer her i biografen den 29.september, og den glæder jeg mig nu endnu mere til at se.

    Tak for anmeldelserne, som jeg tager til mig med glæde :-)

    SvarSlet
  4. Johanne, jeg bliver også lidt smittet af andres begejstring for Stieg Larsson, men jeg synes, de er for grusomme.
    Min nabo siger, at når man har læst bøgerne, så bliver man ikke så overvældet af de voldelige scener, fordi man ved, hvad der skal ske, men jeg synes alligevel, at billedmediet er stærkt.
    God fornøjelse med Headhunter. Synd at den næsten forsvinder i hysteriet om Pigen der legede.

    SvarSlet