lørdag, september 05, 2009

En udsigt.

Foran indgangen til ortopædkirurgisk afd. står dette her kunstværk. Der er hverken navn eller titel på. Jeg undrer mig over, om det er en sygeplejerske, der har mistet fodfæste for en stund? Eller om det er en ny patient på vej - det stunt må nødvendigvis resultere i et brud?
Vi var på besøg på Svendborg Sygehus. Det er ikke sjovt at blive underlagt andres bedreviden og blive frataget sin selvbestemmelse, når man har brækket et ben. Forhåbentlig vil det forløbe uden komplikationer for Henriks kære søster.
Jeg blev overfaldet af sult på vejen hjem. Det resulterede i, at jeg stiftede bekendtskab med den største burger, jeg har set.
Vi holdt en lille pause i Middelfart på Cafe Razz. Den har en skøn beliggenhed på havnefronten med en spektakular udsigt over Lillebælt med de to broer i synsfeltet. Vi var ikke så vilde med maden. Henrik fik et stjerneskud, og jeg fik en burger med pomme frites. Portionerne var store - den ros skal de have (hvis det er rosværdigt). Kvaliteten svarede ikke til kvantiteten. Men udsigten.
Den var i top.

2 kommentarer:

  1. Jeg tror at den skulptur må være lavet over personalet der bare fiser rundt og ikke kan nå det hele :):)

    Jeg kan faktisk godt lide den.

    Kan du have en god søndag

    SvarSlet
  2. Pernille, jeg kan også godt lide den. Den taler til ens fantasi, og kan være med til at fremkalde forskellige historier.
    God søndag til dig også

    SvarSlet